Internet

10+1 tipů, jak získat kvalitní zpětný odkaz

Konkurence na síti je skutečně obrovská a každý, kdo chce v tomto prostředí uspět, musí svým zákazníkům nabídnout vysokou přidanou hodnotu. Jedním ze základních předpokladů tohoto úspěchu je kvalitní síť zpětných odkazů (tzv. linkbuilding), odkazy vedoucí na vaše stránky totiž využívají vyhledávače pro hodnocení a určování jejich pozice ve výsledcích vyhledávání. Budování této sítě je tak třeba věnovat náležitou pozornost. Dobrou zprávou je, že úspěch v tomto případě není podmíněn vysokými investicemi, důležitější je spíše trpělivost a tvrdá práce směřovaná tím správným směrem. Zde jsou některé tipy, které vám pomohou získat kvalitní zpětné odkazy.

Tvořte blog

Blog je snadným a nenáročným způsobem propagace e-shopů, firemních stránek apod. Blog poskytuje prostředí pro komunikaci s potenciálními návštěvníky vašeho hlavního webu a v neposlední řadě i způsob, jak pro něj získat kvalitní zpětné odkazy. Blog je jedním z nejvyužívanějších a v každém ohledu nejprověřenějších marketingových nástrojů.

Sociální sítě a partnerské stránky

Podobný efekt jako blog mohou mít i fanouškovské stránky na Facebooku nebo přidružený web s diskuzním fórem atd. I zde se otevírá prostor pro oslovení dalších lidí, komunikovat s nimi je navíc možné i v jiném duchu, než jaký nabízí často až přílišná komisnost oficiálního webu nebo e-shopu. Zpětné odkazy jsou potom dalším pozitivním efektem existence propojených stránek.

Monitoring konkurence

Nezanedbávejte sledování stránek konkurence, může vás přivést na dobré nápady. Vždycky je možné se přiučit a také ve chvíli, kdy konkurence přijde s něčím novým, je třeba na to reagovat. Důležité je také pochopit síť odkazů konkurenčních stránek za pomocí nástrojů, jako je ahrefs, majestic apod. a popřemýšlet, zda byste nemohli některých zdrojů odkazů využít i vy.

Nabídněte obsah zdarma

Je starou známou pravdou, že na ničem nelze vydělat tolik, jako na tom, co nabízíte zdarma. Obsah zdarma (typicky např. e-book) je velkým lákadlem a vždy přiláká velké množství návštěvníků a samozřejmě také celou řadu odkazů. Pro budování sítě zpětných odkazů je proto nabídka obsahu zdarma velmi dobrou strategií.

Aktivita v komunitě

Cílovou skupinu svého webu by měl znát každý majitel. Právě tam, kde se členové této skupiny pohybují, je ideální lovit zpětné odkazy – diskuzní fóra, blogy, komunitní stránky a samozřejmě sociální sítě. Vydejte se mezi ty, které chcete oslovit a jistě z toho budete profitovat.

Využijte velké hráče

Skvělým způsobem získávání zpětných odkazů na vaše stránky je umístění odkazu na některou z velkých, hojně navštěvovaných webů. Pokud se vám podaří vložit svůj odkaz např. na Wikipedii, budete mít pravděpodobně postaráno o stálý přísun nových návštěvníků. Pozor ale na to, aby byl link umístěn přirozeně a nenásilně.

Spolupráce je více než prostý součet

Povyšte svůj vztah s dodavateli nebo i zákazníky na novou úroveň a rozjeďte spolupráci. Můžete si navzájem pomoci a z výměny zpětných linků budou profitovat obě strany. Zkuste je oslovit, stojí to za to.

Spojte svůj brand s velkým jménem

Postupujte v tažení za kvalitními zpětnými odkazy stejně jako velké značky v reklamě a oslovte lidi nebo instituce, kteří mají k tématu vašeho webu nějaký vztah. Nemusí to být zrovna Ronaldo nebo Messi, aby vám odkaz na stránkách takové osoby nepomohl.

Recyklujte

Recyklace zdrojů není jen doménou oborů spojených s odpadovým hospodářstvím a starostí o životní prostředí. Recyklovat lze i obsah umístěný na vašem webu. Zkuste ho nabídnout i majitelům jiných stránek, samozřejmě s příslušným obsahem.

Nezatracujte hostované příspěvky

Na rozdíl od recyklace obsahu spočívá tvorba hostovaných příspěvků v publikaci originálního obsahu na webech, které o něj mají zájem. Význam je zřejmý, opět jde o možnost, jak získat kvalitní zpětné linky.

Soutěže milují všichni, využijte toho

Stejně jako obsah zdarma, i soutěže o zajímavé ceny mohou vyvolat zájem, přilákat návštěvníky a generovat zajímavé linky vedoucí na vaše stránky a tím vám pomoci v boji zvaném SEO.

Možností jak přesvědčit vyhledávače o kvalitách vašeho webu je mnoho, proto s chutí do toho!