Byznys

GDPR aneb jak pracuje neviditelný trezor plný osobních dat

Jaro 2018 se neslo v duchu strašáka všech velkých i malých firem, institucí, e-shopů, a dokonce i živnostníků. Někteří se na velké změny pečlivě připravovali, jiní jim nevěnovali příliš pozornost a jen změnili pár odstavců ve veřejných dokumentech o ochraně osobních údajů. Pár měsíců po velké změně můžeme konečně říct, co se vlastně stalo a jak se vypořádat s následky.

Co je GDPR?

GDPR vzniklo na základě problematiky o ochraně osobních údajů. Často jsme se nejen v byznyse setkávali se zneužitím citlivých údajů, které byly poskytovány třetím stranám. Běžný spotřebitel tak kolikrát ani netušil, kdo všechno vlastní přístup například k jeho elektronickým údajům (IP adresa, cookies, lokalizace). Ve většině případech nařízení vyžaduje změnu automatických procesů nejen dokumentů, což bývá v případě velkých společností někdy problém.

Kdo je povinen dodržet nařízení?

GDPR nařízení se vztahuje na všechny společnosti, které pracují s citlivými údaji, dále na firmy, které mají více než 250 zaměstnanců a jejich hlavní činnost se netýká zpracování osobních údajů. Nejvíce tedy nařízení zasáhlo e-shopy a weby, které nedoručí své služby bez poskytnutí osobních údajů. Pokud právě vy podnikáte na internetu, měli byste si zodpovědět pár otázek. Podnikli jste všechny kroky, které vedou k transparentnosti o shromažďovaných datech a zároveň k maximální bezpečnosti s jejich nakládáním? Jestli si nejste jisti, doporučujeme provést kompletní GDPR audit, jenž vám pomůže vyhnout se vysokým postihům za nedodržení směrnice.

Plná automatizace procesu šetří čas i peníze

GDPR s sebou přineslo jistě mnoho nepříjemností, ale můžete celý proces vzít z té lepší stránky. Nutné změny v systémech mohou vyvolat vlnu celkového zlepšení monitorovacích a vyhodnocovacích procesů. Sběr veškerých dat směřuje vždy k jasnému posunu, lepšímu plánování a rychlejší flexibilitě. Data však musí být správně vyhodnocována. ERP systém má jedinečné moduly, díky kterým řídíte všechny oblasti spojené s podnikáním, jako jsou plánování, zásoby, nákup, prodej, marketing i finance.

Jak ERP systém pracuje?

ERP systémy by měly být součástí každé firmy, bohužel praxe je často jiná. Ve firmách ERP chybí anebo je velmi zastaralé. Změna a implementace nového systému s sebou nese mnoho práce, proto byla vhodná doba na nové spuštění nebo zavedení ERP spojená s nasazením GDPR. Lidově řečeno vezmete dvě mouchy jednou ranou. Paradoxně více změn v podobném duchu uskutečněné naráz, jsou ve pro firmu lépe a rychleji akceptovatelné.

ERP systém si vybíráte podle velikosti podniku, ale i podle sektorů, které chcete monitorovat. Protože trh nabízí celou řadu ERP systému, je dobré vždy jeho výběr a nasazení konzultovat s odborníkem.

Management zaměřený na zákazníka

Cílem každé společnosti je uspokojit potřeby zákazníka. Většina firem se však potýká v tomto ohledu s velkou neznámou a tou je fakt, že vlastně neznají potřeby svých klientů. Přitom informace, které hovoří jasně, leží přímo před nimi. Problém tedy ani není tak v tom, že by firmy neměly potřebné informace o potřebách zákazníků, jako spíš fakt, že tyto informace neumí vyhodnotit. Proto by každá větší společnost měla používat CRM systémy, díky kterým najde nejúspěšnější cestu k uspokojení přání zákazníků.

CRM systémy pracují jako ohromná databáze využívající všech dostupných informací o zákaznicích firmy. Systémy umožňují manažerům lépe poznat chování zákazníků a jít jim naproti. CRM systémů je celá řada, o jejím správném výběru a synchronizaci s GDPR nařízením se poraďte s odborníkem. Pamatujte na to, že primárně vám mají všechny firemní softwary práci ulehčovat a urychlovat. Využijte dostupných informací ku prospěchu všech a chraňte citlivá data svých klientů před zneužitím.

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *