Zdraví

Jak by mělo vypadat zdravé hubnutí?

I když touha zredukovat svou váhu může být v každém z nás, ne všichni konkrétně víme, jak na to. Základem hubnutí je dnes dietní jídelníček. Podívejme se proto na několik základních specifik.

Hned tím prvním je to, že bychom neměli hladovět. Jakékoliv dlouhodobé a drastické odmítání stravy nadělá více škody, než užitku. Takto zkrátka jídelníček na hubnutí nefunguje a fungovat nebude. Základem je totiž postupný úbytek váhy. I když u někoho může být pomalejší, má jednu velkou výhodu. Jedná se o úbytek, který je trvalý a tedy i dlouhodobý. A o to v dietě jde.

Při hubnutí dbáme na pestrou skladbu jídel

Základní princip redukce naší váhy jsme si již charakterizovali. Podívejme se také na to, jaká by dieta měla obsahovat jídla a potraviny. Odpověď na tuto otázku je jednoduchá. Při hubnutí dbáme především na pestrost. Neměly by chybět vitamíny, minerály a výživové látky, vláknina, bílkoviny, ale třeba i zdravé tuky, nebo složené cukry – sacharidy. To vše však v odpovídajícím množství, se kterým nám může pomoci dietolog nebo zkušený výživový poradce. Ten se postará také o správnou skladbu potravin během celého dne. A to tak, aby nám nic nechybělo.

Zdravé hubnutí je spojeno s celodenním stravováním

Jíst doslova od rána do večera. Ačkoliv to zní podivně, takto můžeme s nadsázkou charakterizovat právě zdravé hubnutí. Základem je totiž alespoň pět až šest porcí jídla denně, která jsou rozdělena do celého dne. Samozřejmě se jedná o menší porce, s odpovídající výživovou hodnotou. Cílem tohoto postupu je změnit náš metabolismus, aby mělo tělo pocit, že má všeho dostatek. Nemusí tak svou energii věnovat ukládání zásob, ale může ji věnovat spalování současných tuků. A protože se nemusí chystat na horší časy, nebude mít logicky potřebu žádné nové ani vytvářet. A takto jednoduše celý princip funguje.

1 komentář

Klikněte pro přidání komentáře

Your email address will not be published. Required fields are marked *