Byznys

Jak na online marketing v kostce

Klasické marketingové metody postupně čím dál více ustupují těm online. Propagace firmy v online světě je nejen daleko snazší, ale zpravidla také levnější, než kdybyste si platili fyzický billboard či reklamu v tištěných novinách. Zato však musíte daleko lépe vědět, jak ji nachystat.

Ať už vás čeká propagace e-shopu, který byl teprve spuštěn, nebo dlouho zavedeného webu, o nějž návštěvníci moc nejeví zájem, postup je vždy stejný.

Nejdříve si ujasněte klíčová slova

Nemůžete zvládat všechno a ve světě online marketingu to platí také. Vyberte si, na jaká klíčová slova chcete cílit. Co asi tak lidé, kteří potřebují vaše služby, mohou vyhledávat? Myslete na to, že cílit na obecná klíčová slova (např. obuv, květiny) se kolikrát nevyplácí, protože konkurence je příliš vysoká. Možná by tedy nebylo špatné zaměřit se spíše na fráze obuv do lesa, narozeninové květiny apod. Konkurenci si lze ověřit s pomocí nástroje Google Keyword Tool. A nezapomeňte vzít v úvahu také překlepy. Jestliže prodáváte dřevo bangkirai, nemůžete očekávat, že všichni potenciální zákazníci napíšou toto slovo správně. Ideálně byste měli dát dohromady 3-5 hlavních klíčových slov.

Optimalizujte na ně váš web či e-shop

Dalším krokem je pak SEO optimalizace pro vyhledávače. Skládá se ze dvou částí – on-page a off-page optimalizace. Ani jedna z nich nelze vybudovat okamžitě. Off-page se týká toho, co se děje mimo vaše stránky, například jestli se o vás zmiňují jiné weby. Na té on-page můžete pracovat sami, jde zejména o to, abyste web naplnili kvalitním obsahem. Měl by se také rychle načítat, být responzivní apod. Kritérií je mnoho, proto je SEO optimalizace webu dlouhodobou záležitostí. I odborníci vám potvrdí, že chcete-li dosáhnout trvalých výsledků, budete s nimi muset spolupracovat cca půl roku.

Nastavte PPC reklamu

Samozřejmě je hezké, když se ve výsledcích vyhledávání objevujete přirozeně díky dobré optimalizaci. To je však ideální situace, která se podaří dosáhnout málokomu. Navíc i ty největší firmy si vedle toho platí také PPC reklamu. Ve výsledcích vyhledávání se díky tomu budete objevovat na horních placených pozicích, pokud na vás ale zákazník neklikne, nic nezaplatíte. Platíte pouze za proklik. Správa PPC kampaní však není zrovna jednoduchá záležitost, o dost peněz můžete přijít tím, že se budete zobrazovat na špatná klíčová slova apod.

Na nic z toho ovšem nemusíte být sami. Mrhání vlastním časem vás ve finále může stát více než online marketing agentura. Až vám tedy bude připadat, že se snažíte, ale nikam se neposouváte, oslovte třeba agenturu Internet Marketing, s.r.o.