Zdraví

Kam s přebytečnými kily po porodu?

Těhotenství patří k nejkrásnějším obdobím v životě ženy a každá nastávající maminka by ho měla prožít v psychické pohodě. Neméně důležitá je i vyvážená a zdravá strava a na jakékoliv odpírání se nehraje. Po porodu však většině novopečených maminek zůstane nějaké to kilo navíc a mnohým z nich ukáže váha „předporodní“ hodnoty až za několik dlouhých měsíců. Některé s nadváhou zápasí roky. Naštěstí existuje spousta „zaručených“ způsobů, jak se co nejrychleji dostat do formy a některé z nich vám prozradíme.

Zhubnout lze i kojením

Kojení je pro vývoj dítěte velmi důležité a matka během něj vydává cca 500 – 800 kalorií denně. Pokud se vaše hmotnost během kojení nijak výrazně nesnižuje, nebuďte z toho smutná – u některých žen se efekt neprojeví. V žádném případě se nepouštějte do redukční diety po porodu a naopak konzumujte pestrou a výživnou stravu, která tělu vrátí sílu a kondici. Uvědomte si, že těhotenství organismus velmi vysiluje a dodržování přísných diet ihned po porodu skutečně k ničemu nevede. Nezdravá strava vám může naopak způsobit vážné zdravotní komplikace.

S cvičením to po porodu nepřehánějte

Vyčerpaný organismus by neměl být zatěžován dietami, ale ani přílišnou fyzickou aktivitou. Již samotné kojení je energeticky velmi náročné a ve spojení s ustavičnou péči o dítě je naprosto dostačující. V období těsně po porodu se cvičení vyhýbejte obloukem a poté zpevňujte jen kritické partie. Předcházejte zbytečnému stresu, který proces zhubnutí zpomaluje a navíc má vliv na tvorbu mateřského mléka. Na otázku „jak zhubnout po porodu“ se tedy nabízí jediná odpověď – nestresovat se a dodržovat zdravou životosprávu.

Pryč se striemi

Strie jsou noční můrou všech žen a téměř 90 % z nich se s nimi po porodu setká. Jejich tvorbu způsobuje rychlý růst těla, kterému se kůže nestačí přizpůsobit. Otázkou je, jak se jich zbavit.

Strií se lze zbavit nebo je alespoň částečně eliminovat jen v počátku jejich vzniku, tedy když mají červenou, růžovou nebo fialovou barvu. K jejich redukci napomáhá konzumace většího množství vody (kůže zvýší svou elasticitu), potravin bohatých na vitamin C (základní výživa k produkci kolagenu) a aplikace bio oleje v prvním trimestru. Naopak se vyhněte škrobu, potravinám s větším množství soli a sladkostem.

Pár tipů na závěr

Po porodu, ale i během něj, se vyhýbejte stresovým situacím, znečištěným prostorám a užívání chemických léků. Vašemu tělo prospějí přírodní léčiva, která však nezapomeňte zkonzultovat s lékařem. Odborníci také doporučují zvýšený příjem listové zeleniny, která je efektivním prostředkem pro regeneraci tkání. Hladinu sacharidů zase doplní celozrné pečivo a v jídelníčku by neměly chybět ani potraviny bohaté na bílkoviny. Další zajímavé informace o zdraví najdete v lifestyle magazínu pro ženy Žiji a miluji.