Zdraví

Kegelovy cviky na posílení pánevního dna: Efektivní řešení inkontinence

Trápí vás úniky moči a byla byste vděčná za jakoukoliv radu, která by vám pomohla nepříjemný problém vyřešit? Odpověď zní: Kegelovy cviky. Ještě jste o nich neslyšela? Všechny podstatné informace najdete v tomto článku. Budete-li svědomitě cvičit, zanedlouho nebudete potřebovat plenkové kalhotky.

Kegelovy cviky vyvinul v roce 1948 americký gynekolog Arnold Kegel. Jedná se o soubor poměrně snadných cviků, které slouží k posílení pánevního dna. Soustava těchto svalů obepíná ústí močové trubice, poševní vchod a anální otvor. A stejně jako v případě ostatních svalů, i tyto mohou ochabnout. K obvyklým důvodům patří věk, porody, nadváha, ale také prodělaná operace a další příčiny.

Gynekolog Kegel vymyslel účinné cviky především pro ženy, které po porodu trpí inkontinencí. Kromě zúžení vagíny však mají i další přínos. Na pozitiva cvičení se však přišlo až postupem času.

V praxi jsou Kegelovy cviky ideální pro ženy před porodem a po porodu, pro ženy procházející menopauzou, pro ženy s odebranou dělohou, ale také pro muže s problémy s prostatou. Zároveň se doporučují při bolestech zad, pro zlepšení průběhu sexuálního styku a v neposlední řadě při potížích s erekcí a předčasnou ejakulací.

Kegelovy cviky skutečně pomáhají

V souvislosti s inkontinencí narazíte na nejrůznější rady, ale naprostá většina je k ničemu. Kegelovy cviky však fungují skvěle.

Svaly pánevního dna drží močový měchýř na místě. Abyste měla močení plně pod kontrolou, musí správně fungovat. V momentě, kdy ztratí původní pružnost, obvykle začne docházet k únikům moči. A jsou to právě Kegelovy cviky, díky kterým se pánevní dno naučíte lokalizovat a pravidelným cvičením je posílíte. Podle mnoha odborníků jde o nejúčinnější prevenci i řešení již vzniklého problému.

Kegelovy cviky můžete provádět kdekoliv

Posilujte kdykoliv a kdekoliv

Cviky pro posílení pánevního dna jsou úžasné v tom, že je lze provádět bez ohledu na místo a čas. Jsou totiž „neviditelné“. Že právě cvičíte, nikdo ve vašem okolí nezaznamená. Cviky můžete praktikovat třeba při čekání na autobusové zastávce, za pracovním stolem či kdekoliv jinde. Zkrátka budete svírat a svírat. Podstatná je pravidelnost – jedině tak bude cvičení opravdu účinné.

Než se pustíte do cvičení…

Pokud jste Kegelovy cviky nikdy necvičila, případně netušíte, jak je začít cvičit, v prvé řadě lokalizujte patřičné svaly. Jak na to?

  • Stáhněte směrem k sobě svěrací svaly – jako kdybyste chtěla zadržet močení.
  • V případě, že jste zapojila správné svaly, zaznamenáte pod pánví pocit, jakoby se svalstvo hýbalo směrem nahoru.
  • Důležité je nestahovat jiné svalové partie (např. zádové, sedací, břišní či stehenní).

Rada na závěr zní – Kegelovy cviky praktikujte pouze s vyprázdněným močovým měchýřem, a to vždy kratší dobu (stačí pár vteřin), ale několikrát za den.

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *