Práce

Má zaměstnavatel povinnost zajistit zaměstnancům pracovní oděvy?

Legislativa ukládá zaměstnavatelům řadu povinností, ale také práv. Patří však mezi ně také pořízení pracovního oděvu, který je předpokladem k výkonu pracovních povinností? Musí se zaměstnanci oblékat tak, jak jim zaměstnavatel nařídí? A kdo za pracovní oděvy zaplatí? Odpovědi na nejčastější otázky najdete v následujících řádcích.

Kdy musí zaměstnavatel pořídit pracovní oděvy na vlastní náklady?

Zaměstnavatelé mohou po zaměstnancích vyžadovat, aby se při výkonu práce oblékali určitým způsobem. Především pak v případě, že jde o práci nebezpečného charakteru. Zaměstnavatel musí pracovníkům odpovídající pracovní oděvy pořídit.

Pracovní oděvy mohou být opatřeny logem společnosti, ale nesmí být v rozporu s dobrými mravy. Pokud je ve firmě zaveden specifický standard oblékání, měl by s tím být zaměstnanec seznámen v rámci přijímacího pohovoru.

Zaměstnavatel musí dle zákona pořídit zaměstnancům pracovní oděvy v případě, kdy při výkonu pracovních povinností hrozí riziko úrazu a ohrožení života. Dále pak vždy, když je oděv mimořádně opotřeben, není zcela funkční nebo je znečištěn.

Kdy si pracovní oděv platí zaměstnanci sami?

Naopak neexistuje zákon, který by ukládal takové povinnosti v případě pracovních oděvů sloužících pouze jako ochrana před znečištěním. Nejedná-li se o osobní ochranné pracovní prostředky, je na vůli zaměstnavatele, zda je pracovníkům pořídí, či nikoliv. Příspěvek na tyto pracovní oděvy však patří ke zdanitelným příjmům.

Výše uvedené informace nám poskytl kvalifikovaný personál ze specializovaného e-shopu Celar.cz. Firma je na trhu již od roku 1993 a působí v celé ČR. Poskytuje komplexní sortiment osobních ochranných pracovních prostředků, doplňky a drogistické zboží. Součástí sortimentu jsou pracovní oděvy pro většinu oborů. Společnost zároveň nabízí šití pracovních oděvů na míru včetně našití loga.

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

Your email address will not be published. Required fields are marked *