Auto-moto

Máte ve svém autě DPF filtr? Toto byste měli vědět…

Každé auto se skládá z velkého množství součástek. Pokud jde o vozy naftové, tak ty mají proti benzinovým ještě jednu věc navíc. Jakou? Jedná se o takzvaný filtr pevných částic. Pokud máte novější dieselový automobil, dá se očekávat, že zde tuto novinku také najdete. A to z důvodu, že má primárně chránit životní prostředí.

Péče je nezbytná

Pokud si myslíte, že tomuto zařízení nemusíte věnovat nijak velkou pozornost, tak se pletete. Filtr pevných částic vyžaduje takzvanou regeneraci. První variantou je takzvaná regenerace pasivní, která může sama proběhnout kdykoliv během jízdy, pokud k tomu jsou vytvořeny potřebné podmínky. Patří sem:

  • teplota výfukových plynů 350–500 °C,
  • teplota ve filtru umožní hoření,
  • motor bude dlouhodobě zatížený.

Kromě této možnosti je dobré hledět ještě na možnost číslo dvě, která je spojena s vžití profesionálních služeb. Nabízeno je takzvané čištění DPF filtru, které je spojeno s větší efektivitou, než výše zmíněná možnost. Spolehlivě se odstraní všechny nečistoty, což následně vede jak k lepší funkčnosti, tak to vede také k větší spolehlivosti a delší životnosti filtru. To je hlavní důvod, proč péči o něho rozhodně nepodceňovat.

Filtr ve voze ponechte

Je jasné, že mnoho lidí se vzhledem k možným komplikacím rozhodne k tomu, že si filtr pevných částic z vozu nechá vyndat. Toto stále aktivně nabízí celá řada firem. My však musíme říci, že se nejedná o ideální volbu. A to z důvodu, že z toho plynou mnohé nepříjemnosti. Nejenom pro planetu a tedy životní prostředí. Pokud filtr ve voze chybí, je třeba se připravit na to, že v žádném případě neprojdete technickou kontrolou. Dalším rizikem je risk pokuty, pokud by se na tento stav přišlo v běžném provozu. S danou demontáží jsou tak spojeny hlavně nepříjemnosti. I proto více doporučujeme raději správnou a také pravidelnou péči.

Štítky