Finance

Nadace DRFG Davida Rusňáka může být na letošní galerii barevných deštníků pyšná

Od prvního letního dne až do začátku října se Brňané už druhým rokem mohli kochat barevnými deštníky zavěšenými nad jejich hlavami v ulici Česká. Cílem tohoto projektu, který finančně i realizačně spoluzajišťovala Nadace DRFG, je nejen zvelebit a zpříjemnit centrum města, ale také pomoc potřebným.

Tato akce již druhým rokem skončila charitativním prodejem, jehož výtěžek použila Diecézní charita Brno pro potřeby klientů svého denního centra pro lidi bez domova s azylovým domem a noclehárnou.

Deštníky zkrášlovaly

Českou ulici v Brně i letos ozdobilo 250 barevných deštníků. Tento projekt byl velmi populární už minulý rok. „Po loňském úspěchu nás lidé oslovovali s tím, jak se jim deštníky líbí a co s nimi po skončení instalace bude. Proto jsme se rozhodli akci letos zopakovat,“ prozrazuje za Nadaci DRFG předseda představenstva DRFG David Rusňák.

Na návrhu instalace se kromě studia Chybik+Kristof Architects&Urban Designers podílel také tým architektů A PLUS. Ti jsou zároveň členem brněnské investiční skupiny DRFG. Investování vlastních zdrojů oproti „pouhé“ finanční podpoře je pro Nadaci DRFG typické.

Pro letošní rok byly deštníky laděny do italských barev a zdobily je nápisy „Brno meets Italia“. Partnerem instalace totiž letos bylo také italské velvyslanectví a italský konzulát, který se nově v Brně otevřel v září.

Odkaz patřil také italskému festivalu přátelství mezi národy Meeting Rimini, kterým se inspiruje festival Meeting Brno. I ten Nadace DRFG dlouhodobě sponzoruje. Letos mohou být pořadatelé s jeho výsledkem více než spokojení – recenze, ohlasy i diskuze týkající se festivalu jsou početné a kladné.

Deštníky pomáhaly

Po skončení instalace deštníky putovaly do brněnské DRFG arény, kde je svými podpisy opatřili hráči Komety Brno. Během hokejového utkání Komety s Pardubicemi ve středu 15. listopadu je pak Diecézní charita Brno benefičně prodávala fanouškům.

Účastníci utkání tak měli možnost přispět na dobrou věc a zároveň si domů odnést deštník s podpisem oblíbeného hráče. Jeden deštník bylo možné pořídit za 300 korun. Výtěžek putoval Denní mu centru pro lidi bez domova. „Naše deštníky tak lze chápat také jako symbolické přístřeší, které pomůže potřebným lidem k opravdové střeše nad hlavou,“ dodává David Rusňák.

DRFG (David Rusňák Family Group) nejsou pouze fondy a dluhopisy, je to především společnost se silnou vazbou na region. Krédo Nadace DRFG zní: Všechno začíná setkáním.

Štítky

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *