Nahlédněte do historie vzniku automobilu

Nahlédněte do historie vzniku automobilu

Osobní automobil používáme dnes a denně, zjednodušuje nám cestování, urychluje ho a také zpohodlňuje. Víte však, kdy vznikl první automobil na světě, jaká auta byla nejoblíbenější v Česku a jak byly založeny slavné automobilky, které funguji dodnes?

První automobil

První auto vzniklo v roce 1883, vynálezcem tohoto světového objevu byl Karl Friedrich Benz. Dalším průkopníkem v automobilovém průmyslu byl Gottlieb Daimler s vlastní firmou. Po nějaké době, se tato dvě jména spojila a zrodila se největší automobilka na světě.

Kdy vznikly automobilky

Oblíbená značka Peugot začínala v 80. letech 19. století nejdříve s jízdními koly, v roce 1889 byla sestrojena první parní tříkolka. O roku později byl použit motor Daimlera a Peugeot zrekonstruoval první auto na benzin. V roce 1896 vznikla automobilka, která vyráběla už i motory. Italská značka fiat vznikla v Turíně v červenci 1899, na počátku této značky stál Giovanni Agnelli. Společnost Opel vznikla v roce 1863, začínala spotřebiči pro domácnost a šicími stroji, následně v roce 1899 začala vyrábět automobily. Renault byl založen roku 1898 bratři Louis, Marcel a Fernand Renaultovi. Renault vyráběl také tanky nebo letecké motory.

České automobilky

V českých zemích se automobilovému průmyslu také dařilo. Prvním automobilem byl kopřivnický Präsident z roku 1897. Byl prvním krokem v dlouhé a úspěšné cestě osobních vozů dané doby. Oblíbeným autem byla také Tatra a tradičním výrobcem aut mladoboleslavská Škoda Auto, kterou jako výrobce jízdních kol založili Václav Laurin a Václav Klement v roce 1895. V této době existovaly také jen jedny pneumatiky, které se nedělily ještě na letní a zimní pneumatiky, také servisování auta bylo jiné a o pravidelné geometrii kol, kterou používáme v současnosti, věděl jen málokdo.

Nezapomenutelné české vozy

NW President První sériově vyráběné auto poháněl vzadu umístěný dvouválcový motor Benz o zdvihovém objemu 2,7 litru a výkonu necelých 5 kW. Nejvyšší rychlost vozu byla kolem 30 km/h. Tatra 603 Z výrobních linek v roce 1956 sjížděly první Tatry 603. Tento pětimetrový vůz byl poháněn vidlicovým osmiválecem o objemu 2,5 litru a výkonu 70 kW, který dokázal auto vážící lehce pod 1,5 tuny rozpohybovat až na 160 km/h.

Publikováno: 25. 09. 2018

Kategorie: Auto-moto

Autor: Adam

Tagy: historie automobilismu