Auto-moto

Nové BMW X6 bude k mání v prosinci 2014

Německá automobilka BMW již brzy představí novou generaci úspěšného, leč rozporuplného SAV (Sport Activity Coupé) X6. První generace tohoto „macho“ vozu vyvolávala emoce. X6 byla velká, obhroublá a poněkud neohrabaná, ale i přesto i u nás získala spoustu příznivců a slavila prodejní úspěch. Inženýři a konstruktéři z Mnichova rozhodně neudělali krok vedle a během šesti let se jim podařilo prodat na čtvrt milionu vozů. A jak bude vypadat nástupce maskulinního mastodonta, který budí rozruch všude, kde se jen hne?

Všeobecné trendy velí downsizingu, který se ale naštěstí nového BMW X6 příliš netýká. Novinka bude uvedena na trh se třemi motory, z nichž ani jeden nemá méně než šest válců. Vzhled nikoho příliš nepřekvapí, proporce vozu vychází z jeho předchůdce a design kopíruje menší model X4 (v prodeji od jara tohoto roku).

Opět s tedy můžete těšit na pětidveřovou kupé karoserii se svažující se zadní partií, která je o 3,3 centimetrů delší a vyšší. Nedotčena nezůstala ani šířka vozu, která narostla o šest milimetrů navíc. X6 není žádný drobeček a s výslednými rozměry 4,9 x 1,99 x 1,72 m ho jen tak někdo nepřehlédne.

X6 2

Na cestující čeká sportovně laděný interiér s palubovkou vycházející z modelu X5. Displej v přístrojové desce mění grafiku na základě aktuálně zvoleného jízdního režimu a sekunduje mu desetipalcový displej multimediálního systému ve středové konzoli. V příplatkové výbavě nechybí multimediální systém pro pasažéry vzadu, sportovní sedačky, asistent jízdy v kolonách (do rychlosti 60 km/h dokáže udržet zvolený jízdní pruh) a diody. Ve vyšších verzích jde samozřejmě o standardní výbavu.

Drtivá většina X6 bude disponovat pohonem všech kol, ale na své si přijdou i fanoušci zadokolek, kterým BMW věnuje jeden či dva modely (v rámci první várky ale vyjedou z linky pouze X6 s pohonem všech kol). Nebude chybět ani verze X6 M s brutálním osmiválcem, ale i na ten si budeme muset nějaký ten pátek počkat.

X6 3

A co se týče motorizace, základ bude tvořit xDrive30d s třílitrovým turbodieselem o výkonu 190 kW. A nebude-li vám stačit maximálka 230 km/h a sprint 0 – 100 km/h za 6,7 s, jednoduše sáhnete po modelu M50d s třilitrovým šestiválcem (má tři turbodmychadla) o výkonu 280 kW. Maximálka 250 km/h a zrychlení z 0 – 100 km/h za 5,2 sekundy je v tomto obříkovi neskutečně silný zážitek. A nesmíme zapomenout ani na benzinový dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 litru a výkonem 330 kW. Na stovce se dostane za 4,8 sekundy… Tak co vy na to, počkáte si do prosince, kdy se začne oficiálně prodávat?

Tip: Přečtěte si další informace o BMW X6.

X6 4

Hybrid i8 se již prodává. Jde o nejstylovější auto na silnici?

Pokud vám nová X6 žíly netrhá a hledáte něco méně svalnatějšího, ale o to stylovějšího, pravděpodobně vás posadí na zadek tříválcový hybrid BMW i8. Na českém trhu je v prodeji od dubna tohoto roku, ale doposud s ním ještě nikdo nejel. Šťastlivci, kterým se podaří vměstnat do omezené kvóty, si mohou gratulovat. X6 sice budí pozornost, ale i8 hotový poprask. Jakpak by taky ne, když BMW vypustilo do světa showcar…

MBW i8 vypadá jako supersport, ale nenechte se mýlit. Na okruhy mají kluci bavorští jiná kladiva. i8 je spíše sportovní silniční auto, které je prošpikováno ultramoderními vychytávkami. Interiér budiž oslavou neofuturismu a co prvek, to originál.

BMW i8

Hybridní kupé i8 je velmi lehké a váží 1485 kg i s baterkami. Za nízkou hmotnost vděčí pevnému a lehkému rámu karoserie z karbonu, pod kterou je plastová karoserie. Srdce tohoto vozu má podobu 1,5 litrového tříválce o výkonu 170 kW. Napomáhají mu další orgány – 15kW elektromotor, který zajišťuje uhlazenější chod, rychlejší akceleraci a ruší rázy při řazení. Přední nápravu prohání 96 kW elektromotor. Spotřeba tohoto hybridu může dosáhnout extrémně nízkých hodnot – 2,5 litrů na 100 km. A to je na vozítko, které zrychlí z klidu na sto kilometrů za 4,4 sekundy, velmi slušné.

Tip: Zde najdete další informace o BMW i8.

BMW i8 interier