Byznys

Pozor na krátkodobé potřeby, mohou vás odvést od dlouhodobého cíle

Podnikatele lze rozdělit na dvě pomyslné skupiny. V té první se sdružují ti, kterým vychází vše, na co sáhnout. Druhou tvoří neúspěšní. A ačkoliv neexistuje univerzální návod na úspěch, máme pro vás tip, jak minimalizovat riziko neúspěchu. Raději si to někam zapište: Držte se dlouhodobého cíle a nenechte se svést z cesty krátkodobými potřebami.

Někdy se podnikání zkrátka nepovede. Podnikatelský plán nevyjde, případně chybí motivace nebo finance. S tím je třeba se smířit a začít znova a jinak. Mnohem horší je neúspěch, ke kterému došlo z úplně jiného důvodu.

Ohroženou skupinou jsou podnikatelé, kteří si myslí, že vše zvládnou sami. Možná je to i váš případ – ačkoliv víte, jakým směrem chcete firmu směřovat, pravidelně vám plán nabourávají jiné priority. Je to přirozené, ale pokud za sebou nemáte nikoho, kdo by vás upozornil na odbočení z původní trasy, zaděláváte si na problém.

Dobrý příklad uvedl marketingový specialista František Školník z OnlineSales.cz ve svém videu s názvem „Buďte důslední a počkejte, až konkurence udělá chybu“.

Představte si, že se rozhodnete pozicovat svou značku jako luxusní. Určíte si konkrétní časový horizont (např. rok), ale po nějaké době dostanete nápad, že své zboží umístíte na slevový portál. Z krátkodobého hlediska to může být dobrý nápad – zvýšíte obrat a vyděláte něco navíc. Bohužel si zavřete dveře k původnímu cíli. Vaše značka bude spojována s nízkou cenou a slevami, což rozhodně nejde ruku v ruce s luxusním sortimentem.

Resumé? Nebuďte v tom sami a najdete si někoho, kdo ohlídá, aby vaše krátkodobé potřeby nenarušily dlouhodobý cíl. Dostanete se díky tomu před konkurenci, která možná udělá právě tuto chybu. A určitě si přehrajte i další Františkova videa. Dozvíte se z nich spoustu užitečných tipů nejen o online podnikání.

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *