Byznys

Proč je důležitá jednotná firemní identita a jak pomůže vašemu podnikání?

Může se zdát, že firemní identita (angl. corporate identity) je doménou poslední dekády. Ve skutečnosti se o jejím významu živě debatovalo již mnohem dříve. V současné době si však podnikatelé uvědomují benefity snadno zapamatovatelného loga, jednotného vzhledu tiskovin i webových stránek a dalších prvků více než kdy předtím. Firemní identita je neúnavný obchodní zástupce, který firmu nepřetržitě reprezentuje. Nemůže být pochyb, že se do ní vyplatí investovat!

Reálný přínos CI

Firemní identita přinese vašemu byznysu množství změn k lepšímu. Firma získá tvář, kterou se bude prezentovat před veřejností a komunikace se zákazníky bude najednou mnohem jednodušší. Díky svěžímu designu zákazníci získají pocit, že se zlepšila i kvalita služeb nebo produktů. Většina firem zaznamenává v souvislosti se zavedením jednotné identity větší návštěvnost kamenných prodejen a webových stránek.

Korporátní identita odliší subjekt od konkurence a specifikuje jeho základní filosofii. Firmy s jednotnou identitou působí stabilním a prestižnějším dojmem.

Začínáme s budováním

První krok spočívá v analýze současného stavu firmy, její pozice na trhu, dlouhodobých cílů a vizí. Na základě těchto kritérií se vytváří marketingová strategie a jednotný vzhled propagačních kanálů. Nesmí se podcenit tvorba firemního loga, webových stránek a tiskovin, které usnadní zprostředkování informací zákazníkům a cílové skupině potenciálních klientů. Firemní identita zajistí, aby byl subjekt snadno rozpoznatelný a důvěryhodný.

… a kdo nakopne vaší firmu?

Článek vznikl ve spolupráci s firmou Gradesi s.r.o. (grafické studio Praha), která poskytuje komplexní grafické služby včetně tvorby corporate identity. Další informace a reference najdete na www.gradesi.cz.