Byznys

Produktová fotografie prodává!

Provozujete e-shop a i přesto, že nabízíte kvalitní produkty za velmi dobrou cenu, je konverzní poměr nižší než u dražší konkurence? Investovali jste nemalé částky do uživatelsky příjemné grafiky a textů, které prodávají, ale stále to není ono? Možná jste jen zapomněli na jeden zdánlivě nepodstatný prvek, který však může mít na konverzi zásadní vliv. Jak jsou na tom vaše produktové fotografie? Přejali jste dostatečně kvalitní fotky od dodavatele, nebo jste si zboží nafotili svépomocí? Nejeden prodejce již zkusil prorazit s jinak kvalitním zbožím, které prezentoval na fotkách z mobilního telefonu. Myslíte, že byli úspěšní?

Podcenit produktovou fotografii znamená riskovat výrazné snížení konverze

Kvalitní produktová fotografie je neméně důležitá jako všechny ostatní prvky. K čemu je přehledný web a texty s tahem na branku, když si klient nebude moct prohlédnout to, kvůli čemu na webu přišel? Mnoho prodejců se snaží ušetřit a produktové fotky podceňuje. Zřejmě jim nedochází, že se většina zákazníků rozhoduje na základě vizuálních informací. Jak tedy rozlišit mezi dobrou a špatnou reklamní fotografií?

Zkuste se na chvíli vcítit do vaší potencionální klientely a zohledněte také produkty, které nabízíte. Produktová fotografie by měla zachytit nejdůležitější vlastnosti produktu a všechny jeho významné části. Musí objekt odlišit od konkurenčních produktů a zvýraznit jeho přednosti. Jedině tak zákazníka přiměje ke koupi.

Nabízí se tedy otázka, zda se do produktové fotografie vyplatí investovat. Odpověď je jednoznačná – samozřejmě, že vyplatí. Ale proč platit za něco, co si můžete udělat sami? Není snad investice do profesionálního fotoaparátu výhodnější? Vyfotit věci, které se nehýbou, přece nemůže být složité…

Fotit svépomocí, nebo najmout profesionála?

Opak je pravdou. Fotografování lesklý nebo skleněných produktů není vůbec jednoduché a vyžaduje vysokou úroveň odbornosti. Jste-li jiného názoru, vyzkoušejte si focení v praxi a výsledek porovnejte s materiály, které vyfotil profesionální fotograf. Rozdíl poznáte na první pohled. Nebylo by efektivnější, kdybyste se věnovali vašemu byznysu a focení produktových fotografií přenechali profíkovi?

A jak si mezi spoustou „profíků“ vybrat toho správného? Neorientujte se podle nejnižší ceny, jako spíše podle referencí a délky praxe. Ta jde ruku v ruce s kvalitou fotografií a požádáte-li o spolupráci někoho, kdo se focením zabývá dlouhé roky, neprohloupíte. Přihlédněte také k tomu, zda se vám portfolio libí a zda styl fotografií vyhovuje vašemu vkusu. Každý fotograf přistupuje k focení trochu jinak a někdo vám jednoduše nemusí „sednout“. Pokud stále váháte a nejste si jistí, zda je reklamní fotografie výhodnou investicí, vzpomeňte si na slova Henryho Forda. Ten by posledních pár dolarů investoval právě do reklamy…