Auto-moto

Recenze zimních pneu 2014: GoodYear UltraGrip 9

Léto je takříkajíc v plném proudu, ale spousta motoristů již nyní přemýšlí nad tím, jaký typ zimních pneumatik zvolí pro letošní sezónu. Dnes vám představíme horkou novinku z výrobní linky společnosti GoodYear. Model GoodYear UltraGrip 9 je reakcí na konkurenční pneumatiky Continental ContiWinterContact TS850, které loni sklidily velmi pozitivní ohlasy v nezávislých testech.

Pokud vám sortiment značky GoodYear není cizí, pravděpodobně tušíte, že pneumatiky GoodYear UltraGrip 9 navazují na předchozí modely GoodYear UltraGrip 7 a 8. Vývojáři ale neměli jednoduchý úkol – museli si poradit s dezénem, který v mnoha ohledech ztrácel oproti konkurenci. Jejich cílem bylo zlepšení jízdních vlastností při jízdě za mokra a na ledu, ale také snížení ekonomických nákladů na provoz vozidla. V neposlední řadě také zvýšení životnosti pneu. Povedlo se jim to?

Gigant GoodYear neváhal investovat nemalé prostředky do vývoje a podle prvních testů se zdá, že nešlo o zbytečnou investici. V exkluzivním testu prestižního francouzského časopisu L’Argus, který proběhl již v únoru, dosáhly nové zimní pneumatiky skvělých výsledků a vedly si lépe než výše zmíněný model Continental ContiWinterContact TS 850. Test proběhl na sněhu a zatím není jasné, zda by si pneumatiky vedly podobně také na suché a mokré vozovce. Podle všech předpokladů však zřejmě nezklamou ani v těchto podmínkách.

GoodYear UltraGrip 9

Inovace, díky kterým jsou nové zimní pneu GoodYear UltraGrip 9 lepší než konkurence:

  • o 4 % kratší brzdná dráha než první nejbližší konkurent
  • zvýšená odolnost proti aquaplaningu
  • lepší ovladatelnost a kratší brzdná dráha na sněhu
  • nižší hlučnost a nízký valivý odpor (zlepšení o jednu třídu)
  • vynikající jízdní stabilita a komfort
  • delší životnost
  • ekonomičtější provoz vozidla

Za všechno může prvotřídní směs a design

Vývojářům se podařilo dosáhnout vynikajících vlastností (především pak perfektní přilnavosti dezénu) kvalitní směsí pryže. Původní směs, která se využívala na výrobu předcházejících modelů, byla doplněna unikátní recepturou – kombinací speciálních pryskyřic a rostlinných olejů. Lepší směs a důmyslnější design zapříčinil také snížení valivého odporu, redukci hlučnosti. V konečném důsledku pak nižší spotřebu pohonných hmot a delší životnost pneumatik.

Stačí se na ně podívat – na novém designu vás okamžitě zaujme velké množství hlubokých lamel a dlouhých, vzájemně překřížených drážek. Jde o technologii, která vychází z GoodYear 3D-BIS – lamely jsou profilovány také uvnitř průřezu.
Při jízdě na sněhu nebo asfaltu průběžně mění charakteristiku. Na sněhu dochází k rozevírání a velmi dobrému záběru. Na asfaltu se lamely uzavřou mnohem rychleji než běžná konstrukce a vytvoří rozměrné tuhé bloky, díky kterým je vozidlo ovladatelnější a brzdná dráha kratší. Jízda na pneumatikách GoodYear UltraGrip 9 je proto mnohem bezpečnější, než tomu bylo v případě předcházejících modelů.

Velký počet překřížených drážek zase zajišťuje optimální odvod vody na mokré vozovce a to i při vyšší rychlosti.

Dva v jednom

Výrobce překvapil také tím, že nabízí dva designy běhounu pro jeden dezén. Motoristé si mohou vybrat pneumatiky se středovou drážkou i bez ní. V čem jsou rozdílné?

Pneumatiky UltraGrip9 se středovou drážkou jsou vhodné pro rychlejší vozidla, která během zimy jezdí především na asfaltu, kdežto na sněhu zřídkakdy.

Pneumatiky UltraGrip9 bez středové drážky jsou navrženy tak, aby nabízely vyvážené vlastnosti pro jízdu na asfaltu i na sněhu. Tento model bude dostupný pouze pro určité rozměry a rychlostní indexy.

GoodYearUltraGrip9-stedovdrkarozdl

Konečně pneu i pro nižší třídu

Suma sumárum, zimní pneumatiky UltraGrip9 se firmě GoodYear opravdu povedly. A přestože cílí především na automobily střední a vyšší třídy, nov „GoodYearky“ budou k mání také v průměrech od 14“ do 16“, tedy i pro vozy nižších kategorií.