Zdraví

Skákání na trampolíně je zábavné a prospívá zdraví

Skákání je velmi populární aktivita, které propadají lidé každého věku. Rozhodne nejde o zábavu malých dětí – ani dospělí se nemohou trampolíny nabažit. Důvodů je víc než dost a k těm hlavním patří touha po lepší fyzické kondici, posílení svalstva a spálení přebytečných tuků. K tomu je trampolína s ochrannou sítí jako stvořená.

Skákáním až na olympiádu

Trampolíny skutečně nejsou pouhou ozdobou dětských koutků. O čemž svědčí i fakt, že se skákání na trampolíně od roku 2000 řadí na seznam olympijských disciplín. Ve fitness centrech najdete speciální programy na hubnutí, jejichž nedílnou součástí je i skákání na trampolíně. Velkou výhodou je, že skákat mohou lidé všech věkových kategorií, nepotřebují k tomu pomůcky a mimo jiné jde o jednu z nešetrnějších aktivit.

Dobrá rada nad zlato: Myslete na bezpečí a pořiďte si kryt pružin na trampolínu!

Klouby a páteř netrpí

Zvedání železa v posilovně není ke kloubům příliš šetrné. Běhání zase nadměrně zatěžuje kolena. A tenis? Ten nebere ohledy na lokty… Oproti zmíněným i jiným sportovním aktivitám se při skákání na trampolíně klouby neodrovnají. Tím, že je dopad tlumen pružinami, nedochází k přílišnému zatížení páteře a svalů.

Skákání má velmi pozitivní vliv na kardiovaskulární činnost a krevní oběh. Pravidelným skotačením docílíte přirozeného zpevnění svalstva a zhubnete. Studie NASA označila trampolínu jako efektivnější než běh!

K dalším pozitivním dopadům patří zlepšení koordinace a rovnováhy. V neposlední řadě pak odbourání stresu a celkové zlepšení psychické pohody.

Když trampolínu, tak jedině bezpečnou

Aby byl efekt skákání opravdu zdraví prospěšný, pořiďte si trampolínu, která odpovídá přísným evropským normám. Podezřele levné výrobky obvykle nesplňují bezpečnostní normy a mohou být nebezpečné.

Add Comment

Click here to post a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *