Auto-moto

Suzuki SX4 – opravdu povedený japonec

Rozhodli jste se obměnit svůj vozový park a hledáte kompromis mezi dobrými jízdními vlastnostmi, přijatelnou cenou a pokud možno i přitažlivým designem? Měla by to být čtyřkolka, která zvládne i jízdu v náročnějších podmínkách a nerovných cestách? Ale zároveň ne mastodont, kterého budete mít problém zaparkovat? V tom případě vsaďte na jeden z nejoblíbenějších modelů japonské automobilky Suzuki, crossover SX4. Vyrábí se již od roku 2006 a spolu se svým sourozencem Fiatem Sedici se zařadil mezi první hatchbacky, které výrobci obdařili užitečnými terénními úpravami.

SX4 není malý, je kompaktní

Vnější rozměry Suzuki SX4 jsou někde mezi malými auty typu Fabie a kompakty jako VW Golf a vzhledem k cenové dostupnosti představuje ideální vozítko pro páry nebo menší rodiny. Uvnitř je poměrně prostorné, nicméně zázraky nečekejte.

Design sice nevzbuzuje emoce, ale rozhodně neurazí a ženám se podle všeho líbí. Automobil prošel za necelých sedm let produkce několika více či méně výraznými změnami a nutno podotknout, že mu prospěly. Nejnovější verze má novou přední masku a hliníková kola. Rozdíly najdete i v interiéru, kde se Suzuki rozhodlo pro nové uspořádání ukazatelů rychlosti a otáček (mimochodem s efektním modrým osvětlením). Kromě toho je v nových SX4 také praktická kontrolka potkávacích světel a změn doznalo i upozornění zapnutých blinkrů, které je teď o něco výraznější. Neměli bychom zapomenout i na palubní počítač, který nyní najdete mezi budíky.

Kromě viditelných změn zapracovali japonští inženýři na celkové ergonomii, ale i na podvozku, kterému byla vyčítána přílišná tvrdost. Momentálně je na tom trochu lépe, ale i tak budete na špatných silnicích cítit každou větší nerovnost. A to je vzhledem k outdoorovému charakteru vozu docela škoda.

Příjemná spotřeba a dostatek výkonu

SX4 se momentálně prodává v pěti různých motorizacích a o žádné z nich nelze říct, že by autu neseděla. I nejslabší 1.5 VVT s výkonem 82 kW dokáže vůz pěkně rozhýbat a řekne si v průměru o 7 l benzínu. Pro dosažení tabulkové hodnoty 6,1 byste se museli pořádně krotit a to by byla v případě dynamického crossoveru škoda. Na pomyslném vrcholu stojí dieselový „dvoulitr“ s výkonem 99,2 kW, pohonem kol 4×4 a průměrnou spotřebou mezi 5 a 6 l. Za ten si však budete muset připlatit. Základní cena SX4 se momentálně pohybuje kolem 290 tis. a za nejvyšší motorizaci dáte bezmála půl milionu.