Test: Michelin Alpin 5. Zřejmě nejlepší pneumatiky pro zimu 2014/2015...

Test: Michelin Alpin 5. Zřejmě nejlepší pneumatiky pro zimu 2014/2015...

Dle platné legislativy jsou řidiči povinni jezdit na zimních pneumatikách v období od 1. listopadu do 31. března. Při pohledu na kalendář je všem jasné, se nám to blíží. Nechcete-li strávit spoustu času čekáním v pneuservisu, měli byste do něj dorazit v dostatečném předstihu. Ještě předtím ale nezapomeňte zkontrolovat, jak jsou na tom vaše loňské zimní pneumatiky. Daří se jim dobře, nebo je nejvyšší čas na to, abyste je poslali do důchodu? Pokud vám z nějakého důvodu nevyhovují, nebo jen chcete něco lepšího, vsaďte na „mišelinky“ Alpin 5. Jak se nejnovější model Francouzům povedl? To vám prozradí dnešní recenze. Francouzská společnost Michelin se při vývoji nových zimních pneumatik Michelin Alpin 5 zaměřila na podmínky, které jsou v posledních letech evropským standardem. I vy jste zřejmě zaznamenali, že ubývá extrémních mrazů a místo na zasněžených jezdíme na mokrých či suchých vozovkách. Podle statistik se v těchto podmínkách stane 95 % všech zimních nehod. Důvod je prostý – řidiči tento stav podceňují a proto nejvíce chybují. Někteří odborníci již pneumatiky Michelin Alpin 5 testovali a zdá se, že se opravdu povedly. Zda jsou lepší než veleúspěšný konkurent Continental ContiWinterContact TS 850 však ukáže teprve přímé srovnání. Na výsledky si však budete muset ještě nějaký ten pátek počkat.

V čem Michelin Alpin 5 vynikají?

alpinVylepšená směs Helio Compoud – tato inovativní směs pryže je zcela nová a podle vývojářů revoluční. Základ tvoří prověřená technologie čtvrté generace Helio Compoud. A v čem je lepší? Výrazně ovlivňuje jízdní vlastnosti. Společnost Michelin vůbec poprvé použila tzv, funkční elastomery, díky kterým je směs homogenní i při vysokém obsahu siliky. Směs je díky silice přilnavější a vůz ovladatelnější, nicméně bez funkčních elastomerů by zvýšení podílu siliky tak, aby byla ve směsi rozprostřena rovnoměrně, nebylo možné. Atraktivní a funkční dezén – velkých změn doznal také směrový dezén, na kterém jsou výrazné, hluboce prořezané, šípovité drážky. Ty v kombinaci se speciálními dezénovými bloky vytváří tzv. Caterpilar efekt. Pneumatikami Michelin Alpin 5 se do sněhu zakousnou tak, jako hroty legendárních bagrů. Při jízdě na tvrdším sněhu se o záběr zaslouží především jemné lamely, kterých je na dezénu o poznání více, než jak tomu bylo u předchozího modelu Alpin 4. Za zmínku stojí také zvýšená odolnost proti aquaplaningu a nový prvek stabilgrip pro přesnější odezvu řízení.

8 bodů, ve kterých jsou pneumatiky Alpin 5 lepší než Alpin 4

  1. o 3 % kratší brzdná dráha na suché vozovce
  2. o 4 % kratší brzdná dráha na sněhu
  3. o 5 % kratší brzdná dráha na mokré vozovce
  4. o 7 % lepší akcelerace na zledovatělém povrchu
  5. o 8 % vyšší odolnost proti příčnému aquaplaningu
  6. o 12 % více dezénových bloků
  7. o 16 % víc lamel, při zachování stejné tuhosti dezénu
  8. o 17 % vyšší počet prořezaných drážek
A aby toho nebylo málo, v případě pneumatik Michelin Alpin 5 se můžete těšit na mimořádně tichou jízdu. Té francouzští inženýři dosáhli detailní úpravou jednotlivých bloků. Resumé zní jasně. Michelin Alpin 5 jsou vynikající zimní pneu, které budou patřit mezi absolutně nejprodávanější bez ohledu na to, zda porazí přímého konkurenta Continental ContiWinterContact TS 850.