Byznys

Vizitky mají stále smysl. Proč byste je měli mít vždy po ruce?

Dnešní doba přeje moderní komunikaci, která má obvykle digitální podobu. Téměř nikdo nevychází ze svého domu bez smartphonu, a tak se nabízí otázka, zda ještě mají smysl vizitky. Ano, na mysli máme papírové obdélníčky ve formátu 8,5 × 5,4 (tzv. EURO formát). Má smysl si je nechat vytisknout, nebo jde o přežitek, pro který již na poli současné komunikace není místo? Odpověď vás možná překvapí. Důvodů, proč je mít po ruce, je stále víc než dost.

Vizitka, nebo navštívenka?

Jaký je rozdíl mezi vizitkou a navštívenkou? Rozeznáte je na první pohled – navštívenky obvykle mají větší formát a bývají vytištěny na kvalitnějším papíře. Liší se také účelem: zatímco vizitka zprostředkovává pouze kontaktní informace, na navštívence je ještě krátká vzkaz. Například poděkování, kompliment apod. Obecně se navštívenky využívají spíše jako doplňky k dárkům či reklamním předmětům.

Proč se vizitky neztratily v propadlišti dějin?

A teď to podstatné – proč vizitky neztrácí na významu ani dnes? Když se zeptáte zkušených manažerů, proč preferují tištění vizitky před technologiemi jako Bluetooth či NFC, pravděpodobně vám odpoví, že „není nad něco hmatatelného“. Smartphone se může vybít a ne každý si zapamatuje odkaz na profil na sociální síti. Proto na vizitky nedají dopustit a rádi je používají jako nástroj pro vytvoření prvního dojmu.

Co by na vizitce rozhodně nemělo chybět?

Na vizitce není místa nazbyt, a proto by na ní měly být pouze nejdůležitější kontaktní informace. Tedy vaše jméno a příjmení, název pracovní pozice či jméno firmy, telefon, e-mail a případně QR kód odkazující na webové stránky nebo sociální síť.

Vizitka by samozřejmě měla vypadat k světu. Obecně však platí, že méně je více – elegantním designem rozhodně nic nepokazíte. Na druhou stranu vás může nevšední grafické pojetí odlišit od průměru.

A kde si je nechat vytisknout? Ať už dorazíte s vlastním návrhem, nebo si ho chcete nechat vytvořit, obraťte se na copyvizitky.cz – vizitky a razítka Praha 3.