Seo optimalizace pro začínající společnosti. Proč se vyplatí investovat do úpravy firemního webu?

Seo optimalizace pro začínající společnosti. Proč se vyplatí investovat do úpravy firemního webu?

Ve světě online marketingu máme mnoho nástrojů, které nám mohou pomoci s dosažením našich podnikatelských cílů. SEO optimalizace je jedním z těch, které mohou přinášet dlouhodobé výsledky. Díky čemu se můžeme těšit na tento úspěchu? Umožňuje nám totiž využít jeden z nejpoužívanějších nástrojů současnosti, který se jmenuje Google.

Google je pravděpodobněji nejpoužívanější vyhledávač současnosti. Avšak optimalizace platí i pro ostatní platformy na vyhledávání informací

Samozřejmě největší hráče nemůžeme ignorovat, ale je důležité si na začátek říci, že optimalizace je funkční pro všechny vyhledávače zároveň. O co vlastně jde? Jejím hlavním cílem je přivést návštěvníky na naši stránku. Jak toho může začínající společnost dosáhnout? Prvním krokem k cíli je znalost toho, jak lidé hledají náš obor. Pokud se například věnujeme instalatérství, potřebujeme zjistit, jak takovou službu lidé vyhledávají. K tomu se využívá několik pokročilých nástrojů jako například Google Analytics. Spolu s ostatními nástroji nám ukáže nejvyhledávanější fráze v určitém odvětví. Zároveň nám doporučí další fráze, které se s ními pojí. Součástí přehledu bývá také počet jedinečných návštěv za určité období. Zjistíme tak,, s jakou návštěvností můžeme počítat. Tomuto procesu se obecně říká SEO analýza.

Moderní marketingové agentury připraví analýzu na míru s ohledem na váš rozpočet

Díky průzkumu trhu se můžeme rozhodnout, na jaké vyhledávací fráze zaměříme naší aktivitu. Těmto slovním spojením se říká klíčová slova.Je to přesné pojmenování,, protože jsou opravdovým klíčem k návštěvnosti naší stránky. Avšak než postoupíme dál, musíme zjistit,na jaké fráze a klíčová slova  se zaměřila naše konkurence. To bude totiž spolurozhodovat o našem úspěchu či neúspěchu. Ano, soutěžit můžeme samozřejmě i s velkými portály. Ale jde o to, kolik peněz jsme reálně schopni do této akce investovat. Protože některé firmy mají obrovské rozpočty a dlouholetou historii. V takovém případě může být jednodušší “letět pod radarem” a soustředit se například na kombinaci více klíčových slov s menší návštěvností. Výsledek bude totiž stejný. Jde nám především o návštěvnost všech, kteří mají  zájem o služby, které nabízíme.

Když známe naše cílové publikum, můžeme se zaměřit na jeho potřeby

Podnikání by mělo sloužit lidem. Určité vybrané skupině, která potřebuje naše služby nebo řešení. Jakmile víme, jaké mají potřeby, můžeme se zaměřit na jejich uspokojování. Optimalizace je založena na jednoduchých principech.  Cílem je umístit naší stránku na co nejvyšší místo ve vyhledávači. Jak toho dosáhneme? Budeme se snažit vytvořit ten nejhodnotnější obsah Jak? Platí, že:
  • nejdůležitější roli hraje text a jeho formátování.
  • Naše slova můžeme doplnit o poutavé webové fotografie, video nebo grafiku.
  • A také doplnit o další zajímavé prvky, jako jsou infografika nebo audio.

Naše stránka by měla především sloužit našemu publiku

Měla by odpovídat na co nejširší spektrum  jejich  otázek a řešit jejich problémy. Rychle a efektivně, jak si to dnešní doba žádá. Právě tímto způsobem se můžeme dostat na přední příčky vyhledávače. Když už víme, jaký je postup, stačí  napnout naše síly a zaměřit se na jednotlivá důležitá témata. A samozřejmě  zpracovat na ně odpovědi. Kvalitní text dokáže opravdové zázraky a pokud je doplněn o další zásadní prvky jako jsou například správné formátování nadpisů, používání klíčových slov v textu a dodržení jeho požadované délky, můžeme se za určitou dobu těšit na skvělé výsledky. SEO není magická pilulka, která začne působit na počkání, ale na rozdíl od jiných marketingových nástrojů jsou optimalizační snahy dlouhodobější. Už jste někdy vyzkoušeli SEO? Jaké byli vaše zkušenosti? Napište nám komentář!

Publikováno: 30. 11. 2020

Kategorie: Podnikání

Autor: Adam