Proč je chytrý tablet iPad Pro tak žádaný? Vyzkoušejte a pochopíte!

Tip na MEGAubytování

Portál Neutralne.cz se Vám vždy snaží doporučit vhodné tipy, které Vám usnadní Váš každodenní život. Proto Vám dáváme do pozornosti portál MegaUbytko.cz, na kterém naleznete více než 4900 ubytovacích zařízení v České republice a na Slovensku. Letní dovolenou si vyberete v rubrice ubytování Pálava, zatímco pobyt na Vaši dovolenou během zimních měsíců naleznete na ubytování Jeseníky. Dovolená v Česku je vždy dobrý nápad.

Zdraví

Proč jíst ořechy? Jejich vliv na zdraví vám vyrazí dech

Jídelníček by měl být pestrý a vyvážený, bohatý na vitamíny, minerály a další látky, které jsou nezbytné pro správné fungování organismu. A právě proto by na něm měly být i ořechy. Jaké zdravotní benefity od nich očekávat – a po jakých druzích sáhnout?

Vlašské ořechy

Pokud hledáte ořechy s nejvyšším obsahem omega-3 nenasycených tuků a antioxidantů, dopřejte si vlašské ořechy. Tzv. vlašáky obsahují selen, zinek, mangan, měď, hořčík a draslík. Vyplatí se je konzumovat každý den, protože snižují riziko vzniku kardiovaskulárních onemocnění a rakoviny. Navíc slouží jako prevence předčasného stárnutí. Doporučená denní dávka je cca 7 ořechů (obsahují cca 18 g tuku a 185 kalorií).

Lískové ořechy

Bohaté na mono-nasycené tuky, které mají pozitivní vliv na hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Lískové ořechy jsou navíc napěchovány vitamíny B1, B3, B6 a E, obsahují kyselinu listovou a větší množství selenu, zinku, manganu, hořčíku, železa, mědi a vápníku. Mají příznivý vliv na oči, jsou prevencí stařecké demence i cukrovky druhého typu.

Kešu ořechy

Kešu sice z botanického hlediska nejsou skutečnými ořechy, ale tím se zabývat nemusíte. Důležité je, že skvěle chutnají a dodají vašemu tělu selen, mangan, zinek, měď, draslík, fosfor, železo, kyseliny listovou, omega-3 a omega-6, jakožto i vitamíny A, B1 a E. Zároveň se chlubí největším obsahem bílkovin a jsou perfektním prostředkem pro podporu imunity. Kromě toho posilují paměť, zmírňují příznaky anémie a prospívají pokožce. Denně si jich dejte 10.

Mandle

Stejně jako kešu sice mandle nejsou ořechy, ale obvykle se mezi ne počítají a v jídelníčku by rozhodně neměly chybět. Důvodem není „jen“ jejich lahodná chuť, ale především vysoký obsah antioxidantů, fenolů, flavonoidů, fenolitických kyselin, vlákniny či vitamínu E. Když denně sníte 10-20 kusů, optimalizujete hladinu cholesterolu a cukru v krvi.

Kromě uvedených ořechů a plodů si samozřejmě můžete pravidelně dopřávat i jiné druhy – pistáciové ořechy, pekanové ořech, makadamové ořechy, para ořechy, kokosové ořechy, burské ořechy a mnohé další. Čerstvé a ve vysoké kvalitě je seženete v e-shopu vitalcountry.cz, kde najdete také delikátní ořechová másla.

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.