Reklamní a dárkové předměty - brandbuilding, který opravdu funguje
Obsah článku:
Lidé milují dárky. Často nám ani nezáleží na hodnotě a jde nám jen o pocit štěstí, který nás v momentě obdarování zalije. A není divu, že reklamní předměty zaujímají v oblasti marketingu významnou roli. Jsou nedílnou součástí firemní identity a pokud jste jejich úlohu doposud podceňovali, možná jste nevědomky přišli o spoustu zajímavých klientů a obchodních partnerů. Studie expertů ze společnosti Advertising Speciality Institute ostatně hovoří za vše. Vyhodnotili odpovědi téměř pěti set respondentů a došli k překvapivému závěru. Zhruba 80 % příjemců reklamních předmětů si zapamatovalo brand a téměř dvě třetiny z nich dokonce u dárce nakoupily nebo s ním uzavřely obchodní kontrakt.
Výše zmíněná studie o důležitosti reklamních předmětů jasně vypovídá a nemůže být pochyb, že jde o mocnou zbraň, která v rukách dobrého stratéga zvrátí konkurenční boj a stejně tak pomůže ke stabilitě uvnitř firmy. Reklamní a dárkové předměty mají mnohostranné využití – pomáhají nám šířit povědomí o značce (brand building), motivují zaměstnance k lepšímu výkonu a někdy dokonce nesou zvláštní poselství. Na druhou stranu není jednoduché učinit správné rozhodnutí a vybrat ideální reklamní předmět pro tu či onu příležitost. Dejte na následující tipy a určitě nešlápnete vedle!
Budujete brand aneb dostaňte se ostatním „pod kůži“
Co na tom, že vaší značku nikdo nezná. To se může velmi rychle změnit a půjdete-li na to chytře, náklady nebudou vysoké. Jděte na jistotu a začněte rozdávat „staré dobré“ praktické drobnosti v podobě klíčenek, propisek, zapalovačů, zápisníků, kalendářů a hrnků. V čem tkví jejich síla? Jde o věci, které používáme každý den a obdarovaní budou mít vaši značku neustále na očích. Pořizovací cena je nízká a můžete je rozdávat doslova na počkání. Tip: Jděte s dobou a připravte si pro klienty potištěné USB disky. Ponesou vaše logo a navíc na ně můžete nahrát propagační materiály! Samozřejmě platí, že nápadité reklamní předměty vítězí nad šedým průměrem. Máte-li možnost volby mezi obyčejnou věcí a předměty, které vyčnívají, vydejte se cestou originality. Někdy stačí vtipný a úderný slogan, který z obyčejného trika udělá stylový módní výstřelek, jindy to může být propracované logo. Dejte si proto záležet na celkovém pojetí firemní identity a až poté začněte přemýšlet nad propagací značky.Efekt chodící reklamy
Některé reklamní předměty působí jako magnet. Zpracovávají podvědomí obdarované osoby i jejího okolí. Jde především o reklamní textil s potiskem, který tvoří svébytnou kategorii reklamních předmětů. Oproti drobnostem soukromého charakteru, jsou neustále v pohybu. Trika, mikiny, bundy, ale také kravaty, šátky nebo manžetové knoflíčky – v případě kvalitního zpracování stačí i nenápadné nebo dokonce žádné logo společnosti. Spolehněte se na to, že až obdarovaného někdo pochválí zeptá se ho, kde k módnímu doplňku přišel, rád se o vás zmíní.Objevte sílu luxusu
Není zákazník jako zákazník. Někteří se s lacinou propiskou nespokojí a oslníte je pouze něčím výjimečným. Luxusní reklamní předměty nejsou levné, ale někdy se „pustit žilou“ vyplatí. Věnujete-li významnému klientovi nebo důležitému obchodnímu partnerovi okázalý dárek, udržíte si jeho přízeň. Zjistěte si o dotyčné osobě bližší informace a věnujte mu něco, co ho opravdu potěší. Může se jednat o pera Parker, nože Victorinox nebo šperk Swarovski. Budete-li kreativní, sklidíte ovoce.S reklamními předměty a dárky vám pomůže specialista
Sortiment reklamních a dárkových předmětů je neskutečně pestrý. Nevíte-li si rady s výběrem, nezoufejte. Obraťte se na profesionály, kteří se v oboru pohybují řadu let a doporučí vám vhodné a cenově dostupné řešení. Doporučujeme společnost iMI Partner a.s., se kterou spolupracují významné společnosti jako ČEZ a.s., Provident Financial či Nestlé Česko s.r.o., ale i spousta menších firem lokálního charakteru. IMI Partner nabízí širokou škálu reklamních předmětů v různých cenových relacích (nechybí velmi levní ani luxusní značkové předměty) a zajistí pro vás také grafické návrhy a tisk. Portfolio reklamních předmětů najdete na www.imi.cz.Publikováno: 26. 08. 2014
Kategorie: Podnikání