Vyrobit dopravní značení je věda

Vyrobit dopravní značení je věda

Řidid=

V minulosti se dopravní značení umisťovalo na rovný plech, který byl později nahrazen pozinkovaným plechem s dvojitým ohybem. Důvodem byla bezpečnost. Současné sestavy vydrží nepříznivé působení vnějších vlivů, a navíc nepředstavují hrozbu pro řidiče jako starší plechové značky.

Při výrobě dopravního značení záleží i na zdánlivých detailech. Například na způsobu ukotvení činné plochy ke štítu. K tomu se používají nastřelované upínací prvky, které neznehodnocují folii a nejsou náchylné na korozi. Nejedná se však o celosvětový standard – v mnoha zemích se používají klasické šrouby.

znacka-stop

Co se týče materiálů, ze kterého se vyrábí jednotlivé prvky, v minulosti se jich vystřídalo několik. Plast neobstál, protože na něm folie nevydržela příliš dlouho. Jako ideální se po určitou dobu jevil hliník, ale právě ten byl příčinou častých krádeží značek. Proto se v současné době používá zejména na velkoplošné svislé dopravní značení nad úrovní silnice.

Hliník nebyl vyhovující ani z bezpečnostního hlediska. Podstatně šetrnější jsou měkké konstrukce, které se k výrobě konstrukce používají nyní.

Informace v článku nám poskytli odborníci z AZznačky.cz. Firma nabízí pronájem dopravního značení a další související služby.