Reklama

Zážitkové jízdy Tesla

Vyzkoušejte si na vlastní kůži úžasné jízdní vlastnosti vozu Tesla.

Dresy DDsport

Vyrábíme sportovní dresy pro všechny sporty s tradicí 25 let. Oblékáme profesionály i rekreační sportovce.

Zajímavé tipy

Zdraví

Zdravotní výhody saunování aneb Proč si pravidelně dopřávat relaxaci v sauně

Kdo chce žít zdravěji, měl by do svého harmonogramu zařadit pravidelnou návštěvu sauny. O jejím pozitivním dopadu na organismus pochybuje jen málokdo, ale i tak většina lidí netuší, v čem konkrétně přínos suchého horkého vzduchu spočívá. Jste na tom stejně a rádi byste se dozvěděli více? Přehled největších výhod saunování najdete v tomto článku.

Prospívá kardiovaskulární soustavě

Milovníci saunování čelí mnohem menšímu riziku předčasného úmrtí na následky onemocnění kardiovaskulárního systému. Z výsledků rozsáhlého finského výzkumu vyplynulo, že lidé, kteří saunu navštěvují dvakrát až třikrát týdně, mají srdce a tepny v mnohem lepším stavu než ti, jež do ní docházejí pouze jednou za týden. Ještě lepší výsledky zaznamenali respondenti, kteří si na saunu udělají čas každý den.

Má pozitivní vliv na náladu

Pobyt v sauně je jednou z odpovědí, jak zatočit s depresí. Kromě samotného faktu, že si uděláte čas pro sebe a odpočinete si (což je z psychologického hlediska velmi důležité), se nabízí i vysvětlení čistě vědecké – v sauně stoupá tělesná teplota a organismus produkuje více serotoninu, biologicky aktivní látky odpovědné za pocity štěstí a spokojenosti. Kromě toho dochází také k vyplavování endorfinů.

Zlepšuje stav pokožky

Díky sauně výrazně ušetříte za kosmetické přípravky pro zlepšení pleti. Během saunování dochází k rychlému odplavování nečistot a kožní buňky získávají více živin. Pravidelné kúry dělají pokožku hladší a zlepšují její přirozené schopnosti hydratace a regenerace. Na jejím vzhledu je působení sauny znát na první pohled.

Posiluje imunitní systém

Jste jednou nohou v posteli, protože vás každou chvíli sklátí viróza? Pomozte svému organismu při budování přirozené imunity tím, že obranyschopnost „nakopnete“ relaxací v sauně. Výzkum z roku 2013 odhalil následující – saunování vede k efektivnější produkci bílých krvinek a redukuje hladinu kortizolu (stresový hormon). Podle německých odborníků jsou pravidelní návštěvníci sauny přibližně o třetinu odolnější vůči chřipce a nachlazení.

Článek vznikl ve spolupráci s tenisovou školou 4hand, která nabízí rezervaci tenisových kurtů a zároveň funguje jako oblíbená sauna Brno.

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *