Jak poznat realitního makléře se skutečnou přidanou hodnotou?

Přidaná hodnota je termín, který se v realitní branži skloňuje tam a zpátky. Internet je plný zaručených návodů na to, jak poznat úspěšného a solidního makléře. Jenže požadavky klientů jsou natolik rozdílné, že mluvit o univerzální přidané hodnotě nedává smysl. Každý zkrátka při nákupu či prodeji nemovitosti stojí v jiné životní situaci a má jiné potřeby. Nejlepší makléř je tedy ten, který nejlépe odpoví na klientovy potřeby. Rozdíly mezi makléři na trhu jsou bohužel značné. Profesionální makléř vždy chrání zájmy svého klienta, je aktivní ve vyhledávání potenciálních zájemců, pravidelně informuje majitele o své činnosti a také neustále navrhuje, jak celý proces zefektivnit ve prospěch klienta. Obchod s nemovitostmi má přesah do celé řady odborností, jako je právo, stavebnictví, obchod, finance, daně, psychologie či marketing. „Pokud makléř dokáže zastat každou z těchto profesí v potřebné míře, představuje skutečnou přidanou hodnotu pro klienta. Umět posoudit rizika, stanovit časovou náročnost a správně odhadnout tržní cenu je pro takového profesionála už naprostá samozřejmost. Každý klient má své specifické požadavky reflektující život v jeho nejrozmanitějších podobách a právě v této unikátní životní situaci se nachází ona přidaná hodnota, která je pro klienta nenahraditelná. Ti nejlepší makléři zkrátka umí najít odpověď na klientovy unikátní potřeby,“ vysvětluje Jakub Kindl, spolumajitel rodinné realitní kanceláře Domov Reality, která se specializuje především na prodej nemovitostí v Praze, středních Čechách a na Berounsku. „Když se klientů explicitně ptáme, co očekávají od služeb realitního makléře, nejčastěji zmiňují peníze za nemovitost, respektive co nejvíce peněz. V druhé řadě je to pak bezpečný a hladký průběh celé transakce a zvládnutí všech, především právních nástrah. V neposlední řadě je to také časová efektivita,“ doplňuje Jakub Kindl. Neustále rostoucí realitní trh zvyšuje i konkurenci mezi realitními kancelářemi a nezávislými makléři. Proto prodat co nejlépe, tedy za co největší cenu, je čím dál větší výzva. Lze toho dosáhnout vyhledáním co možná největšího počtu motivovaných a vážných zájemců. „Každý makléř do toho musí investovat svoje peníze, čas i invenci.  Kromě toho musí mít umět perfektně využít online inzertní prostor a nezapomenout vytěžit i lokální vazby v daném regionu. A co je důležité, musí dokonale ovládat moderní realitní marketing – prezentace nemovitostí je díky neustále se rozvíjejícím technologiím lepší a lepší. Profesionální videa, záběry z dronu, matterport, virtuální prohledy či profesionální fotografie jsou dnes k vidění už běžně,“ vypočítává přednosti těch nejlepších makléřů Jakub Kindl z Domov Reality. A v kterých situacích je lepší zpozornět? „Makléř, který profesionálem není, je pasivní, chybí mu odborné znalosti nebo si dokonce vymýšlí a jeho jedinou motivací je získání provize. Naštěstí je trh s nemovitostmi nastavený tak, že  takoví jedinci nemají z dlouhodobého hlediska šanci uspět a většinou buď sami brzy z branže odejdou, nebo je předchází špatná pověst a mají nouzi o klienty. Často jsou tak nuceni nedobrovolně realitní trh opustit,“ dodává Jakub Kindl.

Publikováno: 11. 03. 2023

Kategorie: Bydlení

Autor: Adam