Proč je chytrý tablet iPad Pro tak žádaný? Vyzkoušejte a pochopíte!

Tip na MEGAubytování

Portál Neutralne.cz se Vám vždy snaží doporučit vhodné tipy, které Vám usnadní Váš každodenní život. Proto Vám dáváme do pozornosti portál MegaUbytko.cz, na kterém naleznete více než 4900 ubytovacích zařízení v České republice a na Slovensku. Letní dovolenou si vyberete v rubrice ubytování Pálava, zatímco pobyt na Vaši dovolenou během zimních měsíců naleznete na ubytování Jeseníky. Dovolená v Česku je vždy dobrý nápad.

Zdraví

Kegelovy cviky na posílení pánevního dna: Efektivní řešení inkontinence

Trápí vás úniky moči a byla byste vděčná za jakoukoliv radu, která by vám pomohla nepříjemný problém vyřešit? Odpověď zní: Kegelovy cviky. Ještě jste o nich neslyšela? Všechny podstatné informace najdete v tomto článku. Budete-li svědomitě cvičit, zanedlouho nebudete potřebovat plenkové kalhotky.

Kegelovy cviky vyvinul v roce 1948 americký gynekolog Arnold Kegel. Jedná se o soubor poměrně snadných cviků, které slouží k posílení pánevního dna. Soustava těchto svalů obepíná ústí močové trubice, poševní vchod a anální otvor. A stejně jako v případě ostatních svalů, i tyto mohou ochabnout. K obvyklým důvodům patří věk, porody, nadváha, ale také prodělaná operace a další příčiny.

Gynekolog Kegel vymyslel účinné cviky především pro ženy, které po porodu trpí inkontinencí. Kromě zúžení vagíny však mají i další přínos. Na pozitiva cvičení se však přišlo až postupem času.

V praxi jsou Kegelovy cviky ideální pro ženy před porodem a po porodu, pro ženy procházející menopauzou, pro ženy s odebranou dělohou, ale také pro muže s problémy s prostatou. Zároveň se doporučují při bolestech zad, pro zlepšení průběhu sexuálního styku a v neposlední řadě při potížích s erekcí a předčasnou ejakulací.

Kegelovy cviky skutečně pomáhají

V souvislosti s inkontinencí narazíte na nejrůznější rady, ale naprostá většina je k ničemu. Kegelovy cviky však fungují skvěle.

Svaly pánevního dna drží močový měchýř na místě. Abyste měla močení plně pod kontrolou, musí správně fungovat. V momentě, kdy ztratí původní pružnost, obvykle začne docházet k únikům moči. A jsou to právě Kegelovy cviky, díky kterým se pánevní dno naučíte lokalizovat a pravidelným cvičením je posílíte. Podle mnoha odborníků jde o nejúčinnější prevenci i řešení již vzniklého problému.

Kegelovy cviky můžete provádět kdekoliv

Posilujte kdykoliv a kdekoliv

Cviky pro posílení pánevního dna jsou úžasné v tom, že je lze provádět bez ohledu na místo a čas. Jsou totiž „neviditelné“. Že právě cvičíte, nikdo ve vašem okolí nezaznamená. Cviky můžete praktikovat třeba při čekání na autobusové zastávce, za pracovním stolem či kdekoliv jinde. Zkrátka budete svírat a svírat. Podstatná je pravidelnost – jedině tak bude cvičení opravdu účinné.

Než se pustíte do cvičení…

Pokud jste Kegelovy cviky nikdy necvičila, případně netušíte, jak je začít cvičit, v prvé řadě lokalizujte patřičné svaly. Jak na to?

  • Stáhněte směrem k sobě svěrací svaly – jako kdybyste chtěla zadržet močení.
  • V případě, že jste zapojila správné svaly, zaznamenáte pod pánví pocit, jakoby se svalstvo hýbalo směrem nahoru.
  • Důležité je nestahovat jiné svalové partie (např. zádové, sedací, břišní či stehenní).

Rada na závěr zní – Kegelovy cviky praktikujte pouze s vyprázdněným močovým měchýřem, a to vždy kratší dobu (stačí pár vteřin), ale několikrát za den.

Přidat komentář

Klikněte pro přidání komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.