Nejčastější chyby na LinkedInu, kterých se lidé dopouštějí
- 1. Profil bez fotky? To je jako jít na pohovor v pyžamu
- 2. "O mně": nuda, nuda, šeď
- 3. Spamování s pozvánkami k propojení
- 4. Pasivní profil = neviditelný profil
- 5. "Lajkování" bez rozmyslu
- 6. Strach z "self-promotion"
- 7. Gramatika a pravopis? Nepodstatné!
- 8. "LinkedIn je jen pro manažery a ajťáky."
- 9. Zapomenutá síť kontaktů
- 10. "Tohle je nuda, jdu radši na Facebook."
- Jak vybudovat profil?
- Bonusové tipy pro extra úspěch na LinkedInu
LinkedIn – profesní síť, která slibuje propojení s kolegy z oboru, nalezení vysněné práce a budování kariéry snů. Zní to lákavě, že? Ale pozor! I na LinkedInu číhá spousta nástrah, které vám můžou zhatit vaše profesní ambice. Jaké jsou ty nejčastější chyby a jak se jim vyhnout? A na koho se obrátit, když vám Linkedin PPC reklama nic neříká a chcete svěřit správu odborníkům?
1. Profil bez fotky? To je jako jít na pohovor v pyžamu
První dojem je klíčový a na LinkedInu to platí dvojnásob. Profil bez fotky působí nedůvěryhodně a neprofesionálně. Vsaďte na profi fotku, kde je váš obličej jasně viditelný a vyzařujete z ní přátelský a kompetentní dojem. Zapomeňte na selfie z dovolené nebo fotky s rozmazaným pozadím.
2. "O mně": nuda, nuda, šeď
Text v sekci "O mně" je vaše vizitka na LinkedInu. Měl by být poutavý, srozumitelný a zdůrazňovat vaše klíčové dovednosti a zkušenosti. Vyhněte se suchým výčtům pozic a dat. Místo toho sdělte příběh o tom, co vás v práci baví, co vás žene dopředu a co můžete nabídnout potenciálním zaměstnavatelům nebo klientům.
3. Spamování s pozvánkami k propojení
Ne každý, kdo se vám na LinkedInu zobrazí, je vaším vysněným kontaktem. Rozesílání hromadných pozvánek bez personalizované zprávy je spam a může vám spíše uškodit. Místo toho si ujasněte, s kým se chcete propojit, a napište krátkou zprávu, ve které se představíte a vysvětlíte, proč chcete danou osobu kontaktovat.
Tip: PPC reklama na LinkedInu, ale také tvorba e-hopu na platformě Shoptet jsou doménou odborníků ze SEO Consult. Neváhejte se na ně obrátit.
4. Pasivní profil = neviditelný profil
LinkedIn není jen o tom, že si vytvoříte profil a pak na něj zapomenete. Pravidelně sdílejte relevantní obsah, komentujte příspěvky jiných uživatelů a zapojte se do diskuzí. Čím aktivnější budete, tím větší šanci máte, že si vás všimnou ti správní lidé.
5. "Lajkování" bez rozmyslu
Ne každý příspěvek na LinkedInu si zaslouží vaše "lajknutí". Pokud budete "lajkovat" vše bez ohledu na obsah, budete působit neseriózně. Místo toho "lajkujte" pouze příspěvky, které jsou vám blízké a se kterými se ztotožňujete.
6. Strach z "self-promotion"
LinkedIn je ideální platforma pro to, abyste ukázali světu, co ve vás je. Nebojte se sdílet své úspěchy, ocenění a příklady projektů, na kterých jste pracovali. Čím více o sobě dáte vědět, tím lépe.
7. Gramatika a pravopis? Nepodstatné!
Omyly v gramatice a pravopise na vašem profilu nebo v příspěvcích vám uškodí a znevěrohodní vás. Než cokoli zveřejníte, pečlivě si to zkontrolujte. Pokud si nejste jisti, využijte online nástroje pro kontrolu pravopisu.
8. "LinkedIn je jen pro manažery a ajťáky."
To je velký omyl! LinkedIn je pro všechny, kteří chtějí budovat svoji profesní kariéru. Ať už jste student, freelancer, řemeslník nebo manažer, LinkedIn vám může otevřít dveře k novým příležitostem.
9. Zapomenutá síť kontaktů
LinkedIn je o budování vztahů. Nebojte se navazovat kontakty s lidmi z vašeho oboru, účastnit se online i offline setkání a aktivně se zapojit do profesní komunity.
10. "Tohle je nuda, jdu radši na Facebook."
LinkedIn není Facebook. Je to profesní platforma, která má specifická pravidla a etiku. Pokud se budete chovat jako na Facebooku, riskujete, že se znemožníte.
Jak vybudovat profil?
Tak jo, nebojte se, nepustím vás do pasti nudného profilu. Teď, když už víte, čemu se vyhnout, pojďme se pustit do budování hvězdného profilu, který vás dostane do hry:
1. Klíčová slova jsou vaši spojenci
Když personalisté hledají nové zaměstnance, často používají klíčová slova. Proto je důležité, aby váš profil obsahoval relevantní klíčová slova z vašeho oboru. Zahrňte je do svého pracovního titulu, popisu zkušeností a sekce "Dovednosti". Jen to nepřehánějte, ať to nevypadá jako seznam vytažený z učebnice.
2. Doporučení jsou zlatem
Doporučení od bývalých kolegů, nadřízených nebo klientů jsou pro personalisty signálem, že jste nejen dobří v tom, co děláte, ale že se s vámi spolupracuje i příjemně. Požádejte o doporučení lidi, se kterými jste spolupracovali a věříte, že o vás napíšou něco pozitivního.
3. Vizuální obsah vládne světem
Využijte sílu vizuálního obsahu a doplňte svůj profil o prezentaci, infografiku nebo krátká videa, která showcaseují vaše dovednosti a zkušenosti. Lidé si lépe zapamatují informace doplněné obrázky a videem, než jen nudný text.
4. Zapojte se do diskuzí a sdílejte své myšlenky
Nestaňte se jen pasivním pozorovatelem na LinkedInu. Zapojte se do diskuzí ve skupinách relevantních vašemu oboru, komentujte zajímavé příspěvky a nebojte se sdílet své vlastní názory a zkušenosti. Aktivita je klíčová k tomu, aby vás ostatní uživatelé zaregistrovali.
5. Oslavujte úspěchy ostatních
LinkedIn není jen o tom, abyste se chlubili sami sebou. Oslavujte úspěchy svých kolegů, gratulujte k povýšení nebo sdílejte zajímavé články, které napsal někdo z vašeho oboru. Tímhle ukážete, že jste týmový hráč a máte zájem o dění kolem sebe.
6. Dejte najevo, že jste otevřeni novým příležitostem
Pokud hledáte novou práci, nezapomeňte to uvést na svém profilu. Můžete to zmínit v sekci "O mně" nebo si zapnout funkci "Jsem otevřen pracovním příležitostem", díky které vás personalisté snadněji najdou.
7. Nebojte se oslovovat potencionální zaměstnavatele
LinkedIn je skvělá platforma pro networking. Nebojte se oslovovat personalisty nebo lidi z firem, které vás zajímají. Napište krátkou zprávu, ve které se představíte a vysvětlíte, proč byste chtěli pracovat právě pro ně. V nejhorším případě vám neodpoví, v tom lepším se vám otevřou dveře k zajímavému rozhovoru.
8. Investujte do sebe
LinkedIn nabízí celou řadu placených kurzů a školení zaměřených na zlepšení dovedností v různých oborech. Zvažte investici do sebe a naučte se něco nového, co vám pomůže posunout se v kariéře vpřed.
9. Buďte trpěliví
Budování silného profilu na LinkedInu a navazování kontaktů neproběhne přes noc. Buďte trpěliví, pravidelně svůj profil aktualizujte a věnujte se platformě alespoň pár minut denně. S trochou snahy se z vašeho profilu stane magnet na zajímavé pracovní nabídky.
Tak vidíte, LinkedIn nemusí být strašák. S trochou snahy a těmito tipy na něj můžete nahlížet jako na skvělou příležitost, jak nastartovat svoji kariéru. Hodně štěstí!
Bonusové tipy pro extra úspěch na LinkedInu
- Dejte si pozor na přeplácanost. Vizuální obsah je sice skvělý, ale nepřehánějte to s ním. Profil by měl zůstat dobře čitelný a profesionální.
- Upravte si URL profilu. Dlouhá a chaotická URL adresa nevypadá dobře. LinkedIn umožňuje nastavit vlastní URL adresu, tak ji využijte!
- Propojte své účty. Spojte svůj profil na LinkedInu s dalšími profesionálními účty, jako je třeba Twitter nebo váš vlastní blog.
- Dejte o sobě vědět offline. Nezapomeňte uvést svůj profil na LinkedInu na vizitkách, životopisu nebo na svém vlastním webu. Čím více lidem o něm řeknete, tím lépe.
- Bavte se! LinkedIn nemusí být jen suchá profesní síť. Občas sdílejte i něco lehčího, třeba zajímavý článek nebo vtipný gif z vašeho oboru. Samozřejmě s rozumem, ať to nepůsobí neprofesionálně.
- A teď už finální rada: Berte LinkedIn jako dlouhodobou investici do své kariéry. Čím více do něj budete vkládat (čas, úsilí, sdílený obsah), tím větší profity z něj budete časem získávat. Tak na co ještě čekáte? Pusťte se do toho!
Publikováno: 20. 03. 2024
Kategorie: Podnikání