Jak vybrat správné CRM a být pro zákazníky tím „nej“?

Jak vybrat správné CRM a být pro zákazníky tím „nej“?

Když se z podnikání stává charita, pak je něco špatně. Cílem každé firmy je zisk a dlouhodobá prosperita, která jde ruku v ruce se spokojeností a loajalitou zákazníků. Ale jak si klientelu udržet a zajistit, aby nepřebíhala ke konkurenci? Problematikou řízení vztahů se zákazníky se zabývá specifické odvětví managementu (angl. customer realtionship management neboli CRM). Zkušení businessmani moc dobře vědí, že prodat stávajícím zákazníkům je mnohem jednodušší a levnější než v případě akvizice nových. Klíčovým nástrojem se stává CRM systém.

Shromažďováním informací to teprve začíná

CRM systém je software, který umožňuje komplexní aplikaci procesů v rámci customer relationship managementu. Primární funkcí je evidence veškerých důležitých klientských informací: kontaktních údajů, komunikace s obchodními zástupci, realizovaných zakázek apod. Oprávnění uživatelé mají data nepřetržitě k dispozici a jednoduše z nich predikují potřeby konkrétních zákazníků či skupiny. V praxi CRM software výrazně usnadňuje vedení e-mailingových kampaní. Sofistikované systémy jako např. český eWay-CRM umožňují tvorbu personifikovaných mailů a propojení s dodatečnými aktivitami (dopisy, telefonáty…). Automatické skloňování jmen či rozpoznávání pohlaví jsou pomyslnou špičkou ledovce – CRM zvládá mnohem více činností, díky kterým uživatelé šetří čas. https://www.youtube.com/watch?v=7ujdcl-SAY8

Efektivní sdílení informací, reporting a analýzy

CRM systém je nejlepším přítelem obchodních zástupců a nedají na něj dopustit ani projektoví manažeři. Software jim usnadňuje vzájemnou komunikaci a umožňuje elegantně sdílet veškeré podklady k zakázkám. Urychluje vnitropodnikové procesy, šetří prodejcům čas a firmě náklady. Nastřádaná data mají pro vedoucí pracovníky cenu zlata – na pár kliknutí je přetaví na přehledné reporty, se kterými mohou dále pracovat. A teď to nejdůležitější. Jaká kritéria jsou při výběru CRM systému důležitá? Podstatné je, aby vám software:
  • umožnil růst (např. pořízením dodatečných modulů),
  • nabídl možnost individuálního přizpůsobení workflow,
  • sedl po stránce uživatelského rozhraní,
  • nebránil pracovat odkudkoliv.
Tip na závěr: Profesionální české CRM eWay-CRM si můžete vyzkoušet zdarma třeba hned teď. Stáhněte si jej z eway-crm-com ve verzi Free nebo Premium (zdarma na 30 dní).

Publikováno: 02. 12. 2019

Kategorie: Podnikání

Autor: Adam