Malý slovníček pojmů z online marketingu
Pohybujete se v online marketingu nebo jste tímto digitálním světem stále ještě nepolíbení? Přinášíme vám malý slovníček pojmů z marketingu, abyste si za nespecifikovatelnými slovy, která jsou pro vás mnohdy jako zaklínadla, dokázali představit reálný význam a pochopili práci své digitální agentury.
SEO
Jedná se o optimalizaci webu pro fulltextové vyhledávače. Zjednodušeně řečeno je to přizpůsobení web u tak, aby mu správně porozuměl vyhledávač i uživatel, který hledá jeho obsah. Cílem optimalizace je zvýšení přirozené a relevantní návštěvnosti webu.
Sociální média
Mezi nejznámější sociální média nebo také sociální sítě patří Facebook, Instagram, Twitter, ale také LinkedIn a Youtube. Na těchto místech můžete zlepšit dosah svých produktů a služeb, sdílet zde obsah svého webu, případně představit svou značku a dosáhnout naplánovaného obchodního cíle.
Webová stránka
Webová stránka nebo také webová prezentace se skládá z několika podstránek, které slouží k prezentaci vaší firmy. Součástí webové stránky může být blog a také e-shop, kde nabízíte své produkty nebo služby.
PPC
Jedná se o způsob reklamy, která je vkládána na konkrétní reklamní místo, například ve výsledcích vyhledávání na Google nebo Seznamu. Poskytovatel následně platí za každé kliknutí na tuto reklamu. Oblíbenost této formy online marketingu stále roste a PPC kampaně jsou jedním z nejefektivnějších nástrojů.
Call to Action
Při překladu této zkratky získáte pojem – výzva k akci. Jedná se o obrázek, tlačítko nebo jakýkoliv jiný symbol, pod kterým se skrývá aktivní odkaz. Může se jednat o tlačítko, kterým rovnou koupíte zboží, zadáte svůj mail pro další informace, stáhnete obsah nebo třeba odešlete poptávku.
Content
Slyšeli jste už pojem content, případně content marketing? Jedná se o hlavní obsah na stránce, který je možné sdílet dál a informace předat na sociální síti nebo na svém profilu či webu. Tímto obsahem je například video, prezentace, obrázek nebo blog a články v něm.
Klíčové slovo
Jedná se o slovo či frázi, kterou uživatelé používají pro hledání obsahu daného webu. Tato klíčová slova reprezentují nejdůležitější pojmy, o čem daná stránka je nebo jaký produkt či službu konkrétně nabízí. Klíčová slova jsou zásadní pro vyhledávací dotazy, tedy jak pro SEO, tak i pro placené kampaně, jako je PPC.
Landing page
Landing page je stránka, na kterou zákazník přijde, většinou z reklamní kampaně. Prezentuje konkrétní službu, produkt nebo jinou nabídku. Cílem landing page je vyvolat cílenou akci, ať už se jedná o nákup produktu, odběr novinek nebo vyplnění formuláře.
Slyšeli jste další pojmy z online marketingu, u kterých si nejste jistí jejich významem?
Publikováno: 19. 05. 2021
Kategorie: Podnikání