Marketing v koronavirové krizi: 3 tipy, jak na něj

Marketing v koronavirové krizi: 3 tipy, jak na něj

Zatímco při první vlně koronaviru mnoho podnikatelů a společností vsadilo na to, že výdaje na marketing rapidně sníží a počkají, až se krize přežene, dnes už je jasné, že toto řešení nebude ideální. Covid-19 v našich podmínkách neustupuje, spíše naopak, a tak se vyplatí začít zvažovat, jak vlastně se zákazníky v tomto těžkém období komunikovat. Podívejte se na příklady perfektně zvládnutého marketingu v koronavirové krizi a zjistěte, zda se nemůžete inspirovat i pro svůj vlastní byznys.  

1) Nabídněte pomoc

Pokud je firma v situaci, kdy může svým zákazníkům nabídnout pomoc, právě teď je ideální čas konat. Inspirací může být třeba značka Ford. Ta ve svých reklamách komunikuje, že se svými zákazníky přečkala už několik globálních krizí, a poukazuje na staletý závazek společnosti vůči svým zákazníkům. Spotřebitele podporuje prostřednictvím programu úlev na platby společnosti Ford Credit. Podobná forma komunikace však není jen pro velké podniky. Využít ji mohou i menší firmy. Neil Patel, který stojí za několika nástroji internetového marketingu, svým uživatelům například nabídl některé prémiové funkce zdarma. Jeho hlavním cílem bylo podpořit zákazníky, mimo to však také raketově stoupla návštěvnost jeho webu a získal nové uživatele svých služeb.

2) Nabídněte ochranu

Roušky se už nejspíše pomalu staly běžnou součástí životů vašich zákazníků. Zkuste jim nošení trochu zpříjemnit a nabídněte jim originální ústenky s potiskem. Stačí jen oslovit tiskárnu na textil, která vám roušky přesně podle vašich představ vyrobí. V marketingové kampani je využil například známý fastfoodový řetězec Burger King. Pozadu však nezůstavají ani jiné firmy, které nabízejí potištěné roušky nejen zákazníkům, ale také vlastnímu personálu, u kterého se stávají součástí firemního dress code. Stačí jen originální nápad a vaše firemní rouška utkví v paměti mnoha vašich klientů. A co víc, pokud si na návrhu dáte záležet, s největší pravděpodobností jim v této těžké době vyčaruje i úsměv na tváři.

3) Nabídněte informace

Tím, jak počet lidí v domácí karanténě a na home office stoupá, roste také zájem o aktuální informace. Na to zareagovala třeba společnost McDonalds, která věří, že včasné a relevantní zprávy jsou nyní klíčové. Informuje tak zákazníky o preventivních opatřeních, které firma vnitřně přijímá, a ujišťuje je, že dělá maximum proto, aby v jejich provozovnách byli v bezpečí. Zájem roste také o zprávy o boji s koronavirem, návštěvnost zpravodajských webů v Česku je až dvojnásobná. Lidé však hledají také zábavu. Oblíbené jsou různé přednášky, návody a nebo třeba online lekce cvičení. Zvažte proto, o čem je potřeba vaše zákazníky informovat, a zamyslete se také nad tím, zda jim nemůžete poskytnout nějakou zajímavou formu zábavy, která by jim zkrátila volné chvilky doma. Inspiraci na to, jak pojmout marketing v době koronavirové krize, už máte. Nyní nezbývá nic jiného, než zkusit vytěžit z těchto informací maximum. Buďte kreativní a při tvorbě marketingové strategie myslete především na aktuální potřeby vašich zákazníků. Uvidíte, že to ocení.

Publikováno: 15. 10. 2020

Kategorie: Uncategorized

Autor: Adam