Provozovatele webu se často trápí otázkou jak připravit zajímavý obsahový plán. Snaží se o
SEO se správnou obsahovou strategií a berou tuto aktivitu skutečně vážně. Přinášíme vám několik užitečných tipů, jak si s obsahovým plánem hravě poradit.
1. Vyhodnocujte kanály a vaší cílovou skupinu
Prvním krokem k úspěšné obsahové strategii by mělo být vyhodnocení vašich potencionálních zákazníků. Zajímat by vás měly jejich
zájmy, jejich způsob uvažování i weby, které navštěvují. Vhodným řešením jsou připravené persony konkrétních osob. Snadno tak zvolíte relevantní kanály a budete umět oslovit správné zákazníky a na správném místě. Toto uplatníte například při
plánování kampaní na Facebooku či tvorbě regulérního newsletteru.
2. Vybírejte zajímavá témata
Kvalitní obsah na webu přinese zákazníkovi užitek, umí ho pobavit, pomůže mu nebo se stane skvělou inspirací. Nejdůležitější v tomto kroku je zvolit správná témata pro vaše články. Pro vyhodnocení svého produktu používejte všechny zdroje, díky kterým snadno určíte, jaké potřeby mají zákazníci.
Zjistěte si, co zákazníky zajímá:
- předtím, než zakoupí produkt
- než si vyberou vhodného prodávajícího
- když musí daný produkt nainstalovat
- v době užívání produktu
- při případných úpravách produktu
- v případě, že se vyskytnou v souvislosti s produktem potíže
Nezapomeňte sledovat nejnovější trendy i svou konkurenci
Neopomíjejte ani konkurenci! Vyhraďte si dostatek času na to, abyste vyhodnotili obsahový plán konkurence, také to jaké využívají propagační kanály jako jsou blogy či sociální sítě.
Nekopírujte obsah, ale inspirujte se, hledejte zajímavější témata, o kterých sdělíte zákazníkům mnohem více, než vaše konkurence.
Rozhodně se v daném oboru vyplatí sledovat i nejnovější trend u nás, i v zahraničí. Na každou novinku tak budete schopni reagovat a udržovat svůj obsahový plán stále aktualizovaný.
3. Připravte si publikační plán a zvolte způsob propagace
Součástí publikačního plánu je přesný harmonogram, frekvence publikací článků a také zvolené vhodné publikační kanály. Vždy si termíny, kdy budou jednotlivé články publikovány, nastavte. Pro správné načasování publikace pak přihlédněte také k tomu, jak je časově náročná příprava, zda aktuální letní či zimní sezona, období svátků , aj. ovlivní nějak výsledky v propagaci vašeho obsahu.
Jakmile publikujete texty pravidelně, zvýšíte si přízeň vyhledávačů i stálých čtenářů.
Co musí zahrnovat publikační plán:
- Název článku, strukturu textu, meta tagy
- Datum publikace
- Kdo bude pracovat na tvorbě obsahu
- Pro kterou osobu je budoucí obsah určen
- Jaký je marketingový cíl tohoto obsahu
Jak hledat propagační kanály a inspiraci?

Důležité je připravit si také seznam propagačních kanálů. Prostřednictvím nich budete šířit svůj obsah. Rovněž si stanovte
rozpočet a připravte si podklady. Nezapomeňte ani na měření efektivity této propagace. Kde lze šířit svůj obsah?
Inspiraci pro svůj obsah můžete hledat:
- v nástrojích pro návrhy klíčových slov Sklik a Adwords
- v častých otázkách klientů
- v našeptávačích KW ve vyhledávači
- na diskuzních fórech
- při monitoringu konkurence
- při sledování zahraničních trendů
- sledováním nejnovějších akcí a událostí
- v různých internetových poradnách
Zaujal Vás tento článek, ale nejste se sebou jistí a radši byste tuto práci svěřili do rukou profesionálů? Tak to svěřte nám –
MEDIAUNIT. Jsme internetová agentura, se kterou dosáhnete úspěchu v online světě!
Publikováno: 04. 10. 2017
Kategorie:
Technika