Proč je personalizace v marketingu tak důležitá?

Proč je personalizace v marketingu tak důležitá?

Zákazníci v dnešní době očekávají osobní přístup při komunikaci se značkami. Znamená to však mnohem víc, než jen oslovovat je jménem v emailech. Personalizace vašim zákazníkům ukazuje, že jim rozumíte a budujete si tak u nich důvěryhodnost.

Jak personalizace ovlivňuje úspěch marketingových kampaní?

Personalizace je důležitá při komunikaci se zákazníky, protože pomáhá budovat důvěru ve vaši značku a zároveň podporuje konverzi. Ukazuje to například průzkum od firmy Epsilon, který ukázal, že až 80 % zákazníků je více nakloněno k nákupu od značky, která jim poskytne osobní přístup.

Personalizace totiž vašim zákazníkům dokazuje, že dobře rozumíte jejich potřebám a touhám. Budou vám proto více důvěřovat, že jim váš produkt nebo služba pomůže vyřešit jejich problémy. Efektivnost personalizace je dobře vidět například v email marketingu, kdy posílání segmentovaných emailů zvyšuje jejich šanci o otevření o 203 % (neilpatel.com). To také přirozeně zvyšuje konverzi.

Personalizace však také hraje významnou roli při tvorbě webových stránek nebo v obsahovém marketingu. Psaní relevantního obsahu pomáhá zvyšovat angažovanost vašich zákazníků, jelikož vytváříte daleko kvalitnější obsah.

Jak co nejlépe personalizovat?

Aby byla personalizace efektivní je důležité dobře znát vaše cílové publikum. Nebojte se proto pracovat s daty nebo se svých zákazníků přímo zeptejte, abyste si vytvořili co nejlepší představu o tom, kdo jsou a jak jim můžete co nejlépe pomoci.

Najít správná data však není jednoduché, podle průzkumu od firmy Experian bojuje 34 % marketérů s nízkou kvalitou dat. Neváhejte se proto obrátit i na profesionály.

Pamatujte však, že je třeba zacházet s informacemi o vašich zákaznících opatrně, abyste se v jejích očích nestali Velkým bratrem. Stále více lidí má totiž obavy z narušení jejich soukromí kvůli úniku dat.

Publikováno: 30. 04. 2022

Kategorie: Podnikání

Autor: Adam