SEO optimalizace webu pomáhá návštěvnosti stránky. Investice do ní přináší reálné výsledky.

SEO optimalizace webu pomáhá návštěvnosti stránky. Investice do ní přináší reálné výsledky.

Mnoho lidí neví, co si pod výrazem SEO optimalizace webu představit. O zkratce možná slyšeli, ale principy SEO jim nejsou úplně známé. Tento termín popisuje tzv. optimalizaci webových stránek pro vyhledávače. Těmi mohou být například Google, český Seznam nebo další. Tyto vyhledávače usnadňují práci na internetu a denně je využívají miliony uživatelů po celém světě.

Proč by naše stránka měla být ve vyhledávači vidět?

Vyhledávač je skvělý pomocník moderního života. S jeho pomocí získáváme odpovědi na naše otázky. Díky němu můžeme najít informace, které potřebujeme, nebo si vyhledat zábavu, po které toužíme. Vyhledávač je jako supervýkonná paní knihovnice, která na svém digitálním křesle proletí tisíce uliček knihovny a donese vám přesně tu správnou knížku. Aby vám vyhledávač mohl nabídnout ty nejlepší informace, musí najít všechny odpovídající stránky. Proto do něj musíme nejdříve zadat určitý dotaz, slovo které hledáme ,nebo klidně celou frázi. Souhrnně je v oboru optimalizace označujeme jako klíčové slovo, byť nemusí být pouze jedno.

Klíčové slovo otevírá dveře do světa vybraných informací

Jaký je hlavní účel klíčového slova? Díky frázi, kterou zadáte do vyhledávače, se během zlomku vteřiny můžete podívat na vše zajímavé, co je spojené s vaším dotazem. Vyhledávač má totiž veškeré dostupné stránky “nastudované” a ví, kde co najít. Ušetříte si tak obrovské množství času, protože nemusíte procházet všechny nerelevantní stránky. Pokud vy, jako podnikatel, nemáte svou stránku zařazenu do vyhledávače, budete se jen těžko dostávat na přední příčky výsledků vyhledávání. A co musíte udělat, abyste stránku zařadili správně? Nejdříve vytvoříte stránku, která je optimalizovaná a následně ji necháte zaindexovat do vyhledávače. Ten následně začne nabízet váš web jako jeden z možných výsledků. Pokud stránku nemáte, nebo není optimalizovaná, nemůžete se dostat na přední místa výsledků vyhledávače. Přicházíte tak  o pozornost a návštěvnost. Naopak stránka, která je dobře optimalizovaná, přitáhne velké množství kvalitních návštěvníků a vy jim můžete nabídnout hodnotné informace nebo v nich získat nové zákazníky.

Co musíme udělat, aby se umístila stránka na předních místech vyhledávače?

Postupů, jak tohoto cíle dosáhnout je několik. Nicméně pojďme optimalizaci prostudovat od začátku. Pokud víme, že lidé vyhledávají informace pod určitou frází, musíme nejdříve zjistit, o jaká slova či slovní spojení se jedná. Abychom vůbec věděli, na jaké slovní spojení se máme zaměřit. Možností je totiž více a ne vždy se musíme soustředit pouze na jedno jediné, které je například nejvyhledávanější. Tomuto procesu zjišťování správné strategie a plánování, se souhrnně říká SEO analýza. A právě její výsledky určují směr našich aktivit.

Naším cílem je zjistit, která klíčová slova mají největší návštěvnost.

Důležité je také vědět, která jsou naopak méně frekventovaná. Ve většině případů platí jednoduchá rovnice. Čím navštěvovanější je určitá vyhledávací fráze, tím větší konkurenci budeme muset porazit, abychom se dostali na přední příčky vyhledávače. A dost často bude konkurence příliš silná a zaběhnutá. Pouštět se do takového souboje bude trochu zbytečné. V takovém případě bude spíše lepší, pokud nakombinujeme do našich stránek více klíčových slov, která jsou podobná tomu nejvyhledávanějšímu. Můžeme si tak zajistit úplně stejnou pozornost. Námaha při vytváření vhodného obsahu bude také menší. Co se skrývá pod pojmem obsah?
  • Za obsah považujeme především užitečný a informace předávající text.
  • Slova jsou dost často doplněna o vizuální prvky, které umožňují naše sdělení.
  • Mezi vizuální prvky může patřit například fotografie, video, grafika nebo animace.

Obsah je tím nejdůležitějším prvkem v celém procesu optimalizace.

Právě on totiž rozhodne, jestli naše cílové publikum zůstane na naší stránce, nebo půjde hledat informace jinam. Naším cílem proto bude udržet zákazníky právě na naší stránce a začít s nimi budovat vztah. Jedině na základě vztahu se vytváří důvěra, která vede ke všem komerčním úspěchům v podnikání. Už jste někdy optimalizovali váš web? Napište nám komentář, jaké jste díky ní získali výsledky.

Publikováno: 30. 11. 2020

Kategorie: Podnikání

Autor: Adam