Specifika nakupování přes internet

Specifika nakupování přes internet

Vánoce čím dál hlasitěji klepou na dveře, a tak nastává ten pravý čas na nákup dárků. Většina lidí začíná s nákupy v polovině listopadu, největší nákupní horečka však nastává asi od 10. prosince – tedy v den, kdy nám na účet dorazí výplata.

Virtuální bonusy

Poohlédnout se po dárcích můžete nejen v kamenných prodejnách, ale také ve světě virtuálním, tedy na e-shopech. Budete to mít pohodlnější, bez stresu, dlouhých front a zbytečného čekání. Vybírat můžete z širokého sortimentu a často za výhodnější ceny. I zde však, stejně jako kdekoli jinde, probíhá boj o každého zákazníka. Provozovatelé eshopů si tak lámou hlavu tím, jak zvýšit návštěvnost a tím i své tržby. Předvánoční období pro ně představuje z hlediska prodejů nejdůležitější část roku, proto investují nemalé peníze do online marketingu. Uvědomují si totiž, že se jim to bohatě vrátí a navíc tím získají konkurenční výhodu.

Boj o „Ježíšky“

Ne všichni však na to mají čas nebo dostatek zkušeností, případně jim chybí originální nápady, jak zaujmout. Svěřují se proto do rukou profesionálů – reklamních agentur, které poskytují full-servisové služby. Úspěšný online marketing totiž zahrnuje celou škálu činností, kterým je nutné věnovat se současně a zároveň intenzivně, jinak se efekt vůbec nemusí dostavit. Odborníci firmě navrhnou správnou strategii, doporučí vhodné nástroje a postarají se o to, aby co nejvíce „Ježíšků“ dorazilo právě k nim a pořídilo zde své dárky.

Kvalita ve všech oblastech

E-shopy musí poskytovat nejen kvalitní služby a produkty, ale také kvalitní obsah, který bude pro nás – zákazníky - užitečný. Nejeden z nás tak uvítá třeba vánočního rádce, který pomůže s nákupem dárků pro maminku, kamaráda nebo dědečka. Dalšího zase zaujmou trendy, které jsou s letošními Vánoci spjaty, jiného potěší tipy, jak se na Štědrý den připravit bez zbytečného spěchu a stresu, ostatní zase ocení rady, kam vyrazit přes svátky na dovolenou.

Postřehy, zkušenosti, informace

Nezanedbatelnou roli hraje také interakce. Lidé se rádi zapojují, sdílí a vyměňují si svoje názory, postřehy, zkušenosti, a to především prostřednictvím sociálních sítí. Z toho všeho mohou provozovatelé eshopů čerpat a získané informace využít třeba pro reklamu na Facebookukterá jim umožňuje přesně zacílit podle konkrétních parametrů. Díky tomu se tak dostane tam, kam má a spokojenost zavládne na všech frontách.

Publikováno: 28. 11. 2017

Kategorie: Podnikání

Autor: Adam

Tagy: online marketing | reklama na facebooku