Chyby webu – které patří mezi ty nejčastější?

Chyby webu – které patří mezi ty nejčastější?

Svět internetu jde neustále dopředu. Webové stránky, které dříve sloužily pouze jako vizitka společnosti, mají nyní daleko důležitější roli. Bohužel některé firmy v tomto ohledu poněkud zaspaly dobu a samy se tak připravují o zákazníky. Jakých chyb se na svých webech nejčastěji dopouští?

Nedostatečná kompatibilita

Častou chybou webu je, že nesplňuje současné nároky a nepočítá s responzivitou. Stále více lidí si ale stránky prohlíží prostřednictvím svých mobilních telefonů, proto musí být váš web dobře čitelný i na nich. Zobrazuje-li se nepřívětivě, těžkopádně nebo dokonce vůbec, v podstatě posíláte zákazníky ke konkurenci a zavíráte si tím dveře do budoucnosti. Responzivní web totiž není jen konkurenční výhodou, ale naprostou nutností. Již od roku 2018 jsou čísla uživatelů pohybující se na síti za pomoci mobilních telefonů vyšší, než uživatelů hledající služby na počítačích.

Nevhodná grafika

Působí-li webové stránky příliš zastarale a neaktuálně, zákazníci je budou považovat za nedůvěryhodné. Příliš nápaditá grafika jim zase znesnadní orientaci na vašich stránkách, takže raději odejdou k přehlednější konkurenci. Zkuste se proto podívat na web očima zákazníka – je grafika dostatečně intuitivní, pochopitelná, přívětivá a koresponduje se zaměřením stránek jak stylem, tak barvami? Vědí vaši uživatelé, na co mají kliknout? Najdou u vás rychle to, co potřebují? Čím přehlednější web bude, tím lépe vynikne vše důležité. Vhodná grafika navíc významně ovlivňuje efektivitu online marketingu, proto ji rozhodně nepodceňujte.

Nekvalitní obsah

Tvorba webových stránek je kromě technických aspektů a grafiky také o obsahu, který bohužel mnoho firem podceňuje. Jen pěkný web ovšem nestačí, zákazník prahne po informacích, a ve virtuálním světě to platí dvojnásob. Přizpůsobte proto obsah vašim návštěvníkům. Odprezentujte jim všechny vaše výhody a přidané hodnoty, kterými se odlišujete od konkurence, vysvětlete, v čem a jak jim můžete pomoci, buďte dostatečně konkrétní. Texty by měly být srozumitelné, čtivé. Pokud psaným slovem zrovna dvakrát nevládnete, obraťte se na odborníky. Reklamní agentury mají ve svých řadách zkušené copywritery, kteří si s tímto úkolem hravě poradí. Navíc si pohlídají i gramatické chyby, které by vám zbytečně mohly ubrat body. Detaily totiž tvoří celek!

Publikováno: 27. 07. 2020

Kategorie: Podnikání

Autor: Adam